Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 19:39

24
مرداد
رولت كدوحلوائی و ماهی

رولت كدوحلوائی و ماهی

سینی شیرینی‌پزی را به اندازه 25×30 سانتیمتر چرب كنید و كف و دیواره‌هایش را با كاغذ روغنی بپوشانید و كاغذ را نیز چرب كنید. آن‌گاه كره را در تابه مناسبی بریزید و روی اجاق آب كنید.

اعظم  گلزارمنش

 

 

مواد لازم برای 6 نفر

 كره                           60 گرم

آرد                             50 گرم (یك‌سوم پیمانه)

شیر                          250 میلی‌لیتر (1 پیمانه)

پوره كدوحلوائی            1 پیمانه

جوز هندی رنده كرده     یك‌چهارم قاشق چایخوری

پنیر پارمسان رنده كرده 70 گرم

تخم‌مرغ                     4 عدد

مواد لازم میانی

روغن مایع                 2 قاشق سوپخوری

فیله ماهی (به‌دلخواه) 500 گرم

سس مایونز              1 قاشق سوپخوری

خامه                       1 قاشق سوپخوری

شوید خردكرده          2 قاشق سوپخوری

آبلیمو                      1 قاشق سوپخوری

روش تهیه رولت كدوحلوائی و ماهی

سینی شیرینی‌پزی را به اندازه 25×30 سانتیمتر چرب كنید و كف و دیواره‌هایش را با كاغذ روغنی بپوشانید و كاغذ را نیز چرب كنید. آن‌گاه كره را در تابه مناسبی بریزید و روی اجاق آب كنید. آرد را بیفزائید و یك دقیقه تفت دهید. حالا تابه را از روی حرارت بردارید و شیر را كم‌كم به آرد بیفزائید و پیوسته هم بزنید.

دوباره تابه را روی اجاق قرار دهید و مخلوط شیر و آرد را هم بزنید تا سس غلیظی حاصل شود. سپس پوره كدو حلوائی، جوز هندی، پنیر و زرده تخم‌مرغ‌ها را به آن بیفزائید و مخلوط كنید. اكنون مایه فراهم‌كرده را به كاسه بزرگ‌تری منتقل كنید و كنار بگذارید. سفیده تخم‌مرغ‌ها را با همزن برقی بزنید تا سفید شود و فرم بگیرد و آن را در دو نوبت به مخلوط فراهم كرده بیفزائید.

اینك مایه فراهم‌كرده رولت را در سینی بریزید و رویش را صاف كنید. سینی را در فر گرم كرده با دمای 200 درجه سانتیگراد بگذارید و رولت را به مدت تقریبی 12 دقیقه یا تا زمانیكه طلائی رنگ شود، بپزید. حال رولت را از فر در آورید و روی كاغذ روغنی برگردانید و كاغذ را از آن جدا كنید. سپس مایه میانی را روی رولت بمالید و رول كنید. آن‌گاه رولت را برای پذیرائی در دیس مناسبی قرار دهید.

روش تهیه مواد میانی: روغن را در تابه مناسبی بریزید و روی حرارت قرار دهید. ماهی را بیفزائید، در تابه را ببندید و صبر كنید تا ماهی بپزد. سپس آن را با چنگال خرد كنید. آن‌گاه ماهی، سس مایونز، خامه، شوید و آبلیمو را در ظرف مناسبی بریزید و مخلوط كنید.

 

برچسب ها: آشپزی با ماهی، رولت، کدو حلوایی، آموزش رولت، مواد لازم رولت، رولت كدوحلوائی و ماهی، روش رولت، رولت کدو حلوائی تعداد بازديد: 608 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز