Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 31 شهریور 1403 - 04:37

31
مرداد
سیر قلیه

سیر قلیه

مرغ را با نمك، فلفل و زردچوبه مزه‌دار كنید. آن‌گاه در قابلمه‌ مناسبی، قدری روغن بریزید و روی اجاق بگذارید. مرغ را در آن تفت دهید و به میزان كافی آب رویش بریزید و بگذارید بپزد.

ملیحه صمدی

 

 

مواد لازم برای 6 نفر

مرغ خرد كرده                         1 عدد (حدود 1/5 كیلوگرم )

نمك و فلفل                           به میزان لازم

زردچوبه                                یك‌دوم قاشق چایخوری

روغن مخصوص سرخ كردنی     به میزان لازم

لپه                                      150 گرم

برگ سیر خرد كرده                 2 - 3 دسته (100-150 گرم)

آب نارنج                                5 قاشق سوپخوری

تخم‌مرغ همزده                      3 عدد

روش تهیه سیر قلیه

مرغ را با نمك، فلفل و زردچوبه مزه‌دار كنید. آن‌گاه در قابلمه‌ مناسبی، قدری روغن بریزید و روی اجاق بگذارید. مرغ را در آن تفت دهید و به میزان كافی آب رویش بریزید و بگذارید بپزد. سپس لپه را بخیسانید و بپزید. حالا قدری روغن، در تابه‌ی مناسبی بریزید و روی اجاق قرار دهید. برگ سیر را در آن تفت دهید، لپه را نیز بیفزائید و 1 دقیقه تفت دهید و آن را درون مرغ بریزید.

حالا آب نارنج را بیفزائید و صبر كنید خورش جا بیفتد. سپس اندكی روغن در تابه بریزید و تخم‌مرغ‌ها را در آن بپزید. اكنون تخم‌مرغ را خرد كنید و درون خورش بریزید. حالا سیر قلیه را برای پذیرائی در ظرف مناسبی بكشید.

 

برچسب ها: روش تهیه سیر قلیه، تهیه سیر قلبه، سیر قلیه، آموزش سیر قلیه، مواد لازم سیر قلیه، آشپزی با سیر قلیه تعداد بازديد: 776 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز