Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 08:28

18
مهر
دلمه قالبی بادمجان

دلمه قالبی بادمجان

پوست بادمجان‌ها را بگیرید. برش‌های بسیار نازكی از آن ببرید و در آب نمك بخوابانید. – این كار باعث می‌شود كه ورقه‌های بادمجان نرم و انعطاف‌پذیر شود.

فاطمه درویش

 

 

مواد لازم برای 4 نفر

بادمجان قلمی             6 عدد

كره                           30 گرم

پیاز خردكرده               1 عدد

سینه ‌مرغ چرخكرده     350 گرم

جعفری خردكرده         1 قاشق سوپخوری

ریحان خردكرده           1 قاشق سوپخوری

گردوی خردكرده         2 قاشق سوپخوری

زرشك                      1 قاشق سوپخوری

رب گوجه‌فرنگی         1 قاشق سوپخوری

آبلیمو                      یك‌دوم قاشق سوپخوری

پوره گوجه‌فرنگی       1 پیمانه

پنیر موزارلای رنده كرده 150 گرم

ماست چكیده           1 پیمانه (250 گرم)

پودر پسته               برای تزئین به میزان لازم

زرشك                     برای تزئین به میزان لازم

 روش تهیه دلمه قالبی بادمجان

پوست بادمجان‌ها را بگیرید. برش‌های بسیار نازكی از آن ببرید و در آب نمك بخوابانید. – این كار باعث می‌شود كه ورقه‌های بادمجان نرم و انعطاف‌پذیر شود - آن‌گاه بادمجان‌ها را خشك كنید و كنار بگذارید. حال كره را در تابه بریزید و روی اجاق بگذارید. پیاز را بیفزائید و تفت دهید تا نرم شود. سپس مرغ، جعفری و ریحان را اضافه كنید و قدری تفت دهید تا مرغ بپزد. اكنون گردو، زرشك، رب گوجه‌فرنگی، آبلیمو و

پوره گوجه‌فرنگی را هم به مواد بیفزائید، در تابه را بگذارید و به مدت 10 دقیقه مواد را بپزید. اینك قالب‌های مافین را چرب كنید و بادمجان‌ها را در آن بچینید. به گونه‌ای كه كف و دیواره قالب را بپوشاند و اضافی‌هایش در اطراف قالب بماند. آن‌گاه حفره ایجاد‌شده را با مخلوط فراهم‌كرده پر كنید و رویش پنیر بریزید.

اضافی بادمجان‌ها را روی مواد برگردانید تا كاملاً مایه میانی را بپوشاند. حال قالب را در فر گرم‌شده با دمای 180 درجه سانتیگراد قرار دهید و به مدت تقریبی 25-30 دقیقه، دلمه را بپزید. اكنون دلمه را برای پذیرائی در ظرف مناسبی برگردانید و با ماست چكیده، پودر پسته و زرشك بیارائید.

 

برچسب ها: دلمه، آشپزی با بادمجان، آموزش دلمه بادمجان، روش تهیه دلمه، دلمه قالبی، دلمه با بادمجان تعداد بازديد: 642 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز