Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 04:40

27
مهر
چگونه پاستای توپر تهیه كنیم

چگونه پاستای توپر تهیه كنیم

برای تهیه هر نوع پاستای توپری، ابتدا باید خمیر ساده و یا خمیر اسفناجی پاستا را تهیه كنید سپس به سرعت آنها را با رولت برش‌گر به هر شكلی كه تمایل دارید برش دهید.

تحریریه زندگی آنلاین- گروه آشپزباشی

 

 

برای تهیه هر نوع پاستای توپری، ابتدا باید خمیر ساده و یا خمیر اسفناجی پاستا را تهیه كنید سپس به سرعت آنها را با رولت برش‌گر به هر شكلی كه تمایل دارید برش دهید. اگر پاستا را به اشكال مختلف برش می‌دهید حتماً قبل از فشردن لبه‌های پاستا به یكدیگر، هوای درون پاستا را با فشار انگشت‌ها خالی كرده و بعد لبه‌های پاستا را به یكدیگر چفت كنید در غیر این صورت پاستاها هنگام پخت می‌تركند.

سپس پاستاهای پر كرده را در یك ظرف پر از آرد سمولینا بغلتانید و در همین حین مابقی پاستاها را شكل دهید و اگر قصد ندارید همان لحظه از پاستاها استفاده كرده و آنها را بپزید، آنها را در یك ظرف پلاستیكی در دار بریزید و در فریزر نگه‌داری كنید، می‌توانید حتی تا 2 ماه نیز آن را نگه‌داری كنید. پاستاهای تو پر را در آب جوش و نمك بپزید و با سس‌های مختلف میل كنید.

 راویولی (Ravioli)

یك تخته كار بر روی میز آشپزخانه خود قرار دهید و مقداری آرد روی آن بپاشید یك تكه خمیر پاستا روی آن قرار دهید و به صورت اریب آن را به دو قسمت مساوی تقسیم كنید. نیمی از خمیر را با یك كیسه نایلونی بپوشانید. نیم دیگر را روی صفحه‌ای قرار دهید از مایه فراهم كرده - این مایه می‌تواند بسته به سلیقه شما از هر نوع ماده‌ای تشكیل شود- با قاشق و به صورت فاصله‌دار روی خمیر پاستا بریزید و بین هر دو مایه حدود 5/2 سانتیمتر فاصله بگذارید.

توجه داشته باشید كه مایه پر كننده حداقل باید نیم سانتیمتر از لبه‌های خمیر پاستا فاصله داشته باشد. سپس نیم‌دیگر خمیر را بر روی آن قرار داده و با دست فاصله میان هر دو تكه پاستا را به یكدیگر فشار دهید و در نهایت با یك رولت برشگر پاستا را به صورت مربع‌های كوچك كه وسط آن از مواد پر شده است برش دهید. سپس با یك برس، اضافه آرد را از خمیر پاك كنید و كمی آرد سمولینا بر روی پاستاهای پر كرده بپاشید و آنها را در ظرف در دار قرار دهید تا پس از پر كردن مابقی خمیر آن را پخته و میل كنید.

 تُرتلینی (Tortellini)

یك خمیر نازك از پاستا را بر روی یك تخته برش قرار دهید، فراموش نكنید كه حتماً قبلاً كمی آرد بر روی تخته بریزید. با استفاده از یك برشگر دایره‌ای شكل به قطر 5/2 سانتیمتر چند دایره از میان خمیر جدا كنید و با یك قاشق چایخوری به اندازه یك نخود از مواد را در مركز دایره بریزید و لبه‌های دایره را با یك برس نمناك كمی خیس كرده و بعد از گرفتن هوای اضافی داخل آن كاملاً دو لبه دایره را بر روی یكدیگر تا زده و به شكل یك ماه نیمه در بیاورید.

سپس دو طرف ماه را دور انگشت خود بپیچید، طوری كه انگشت شما در میان ماه خمیری قرار بگیرد. یكی از لبه‌های آن را با یك برس كمی مرطوب كرده و دو لبه را بر روی یكدیگر قرار داده و به یكدیگر فشار دهید. سپس آرد اضافی روی آن را با یك برس پاك‌كرده و آنها را در یك ظرف در دار قرار داده و مقداری آرد سمولینا روی آن بریزید.

یادآوری: پاستاهای توپر را پس از آماده كردن با آب و نمك – مثل پاستاهای دیگر – بپزید و با انواع سس‌ها كه در منزل تهیه می‌كنید میل نمائید.

 

برچسب ها: پاستا، پاستا توپری، خمیر پاستا، خمیر اسفناجی پاستا، پاستای پر کرده، راویولی، تُرتلینی تعداد بازديد: 647 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز