Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 07:41

4
آبان
تارت قارچ

تارت قارچ

كره را در تابه‌ مناسبی بریزید و روی اجاق گرم كنید. آن‌گاه قارچ، سیر نمك و فلفل را بیفزائید و با حرارت تند و یكنواخت تفت دهید. حالا برگ‌های اسفناج را بخارپز كنید و در صافی بریزید تا آب اضافی‌اش گرفته شود.

اعظم گلزارمنش

 

 

مواد لازم برای 6 نفر

كره                              25 گرم

قارچ ورقه‌ای خردكرده     250 گرم

سیر له‌كرده                 2 حبه

نمك و فلفل                 به میزان لازم

برگ اسفناج                400 گرم

خمیر هزارلا                400 گرم

پنیر موزارلای رنده كرده 200 گرم

تخم‌مرغ همزده           1 عدد

 روش تهیه تارت قارچ

كره را در تابه‌ مناسبی بریزید و روی اجاق گرم كنید. آن‌گاه قارچ، سیر نمك و فلفل را بیفزائید و با حرارت تند و یكنواخت تفت دهید. حالا برگ‌های اسفناج را بخارپز كنید و در صافی بریزید تا آب اضافی‌اش گرفته شود. سپس خمیر هزارلا را روی سطح آرد پاشیده، به ضخامت نیم سانتیمتر و به شكل مستطیل باز كنید و بعد آن را نصف كنید.

اكنون یكی از خمیرها را در ظرف نسوزی قرار دهید و اسفناج‌ها را رویش بریزید و قدری نمك و فلفل بپاشید. آن‌گاه قارچ و پنیر را روی آن بپاشید. حالا لبه‌‌های خمیر را با تخم‌مرغ مرطوب كنید و خمیر باقیمانده را روی مواد بگذارید. لبه‌های دو خمیر را به هم بچسبانید و با چاقوی تیز برش‌هائی روی آن ایجاد كنید.

اینك تارت را به مدت 20 دقیقه، در یخچال نگه‌ دارید و بعد روی خمیر تخم‌مرغ بمالید و به مدت تقریبی 15-20 دقیقه در فر گرم‌شده با دمای 180 درجه‌ی سانتیگراد، یا تا زمانیكه تارت طلائی رنگ شود، بپزید.

یادآوری: خمیر هزارلا را می‌توانید از فروشگاه‌های لوازم قنادی تهیه نمائید.

 

 

برچسب ها: تارت، آشپزی با قارچ، تهیه تارت، روش تهیه تارت قارچ، آموزش تارت قارچ، مواد لازم تارت قارچ، تارت قارچ، تهیه تارت قارچ، تارت با قارچ تعداد بازديد: 621 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز