Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 20:17

28
اسفند
نوروز با مراکز تفریحی کودکان

نوروز با مراکز تفریحی کودکان

در این مقاله جاهای تفریحی چند شهر مختلف که امکان سفر به آنها بیشتر است را به شما پدران و مادران عزیز معرفی خواهیم کرد که قبل از رفتن به آنجا برنامه ریزی دقیقی در این باره داشته باشید.

مهرنوش رجایی؛ کارشناس علوم تربیتی

 

همانطور که می‌دانید تعطیلات نوروز را در پیش داریم.

تعطیلاتی که فرصت بسیار خوبی است برای با هم بودن اعضای خانواده و گذراندن روزهای خاطره انگیزی در کنار بچه‌ها که همه اینها می‌تواند خاطرات به یاد ماندنی و خوشی را برای کل اعضای خانواده خصوصا بچه‌ها بوجود آورد.

اگر تعطیلات عید نوروز را در منزل می‌گذرانید قطعا با دید و بازدید، تماشای برنامه‌های تلویزیونی، رفتن به مراکز تفریحی، و بهر حال با بودن در کنار خانواده و گذراندن روزهایی در کنار فرزندانتان این ایام را سپری خواهید کرد.

اما اگر قصد سفر دارید بد نیست قبل از هر چیز فرزندتان را در اولویت قراردهید و همانطور که رفتن به مراکز خرید برایتان دلچسب و لذت بخش است مراکز تفریحی را که خاص کودکان است در نظر داشته باشید تا بدین طریق آنان هم بتوانند از تعطیلات نوروز و تفریحات خاص گروه سنی خود لذت کافی را ببرند. 

در این مقاله جاهای تفریحی در چند شهر مختلف که امکان سفر به آنها بیشتر است را برای شما پدران و مادران عزیز معرفی خواهیم کرد که قبل از رفتن به آنجا برنامه ریزی دقیقی در این باره برای فرزندتان داشته باشید.

شیراز

پارک آزادی یا پارک شهر

این پارک یکی از قدیمی ترین پارک‌های شیراز است که به عنوان بزرگ‌ترین پارک شیراز شناخته می‌شود و در شمال این شهر قرار دارد.

پارک آزادی بخش‌های مختلفی را در خود جای داده است که عبارتند از: شهر بازی با وسایلی همچون ترن هوایی، چرخ و فلک، دریاچه مصنوعی با قابلیت قایقرانی، غرفه‌های خوراکی، تالار نمایش، لانه‌های پرندگان و آبنماهای زیبا می‌باشد. البته در کنار امکانات ذکر شده، مجتمع فرهنگی مذهبی و خانه فرهنگ موجود در پارک نیز خدماتی را ارایه می‌کنند.

شهر بازی پارک کودک شیراز

پارک قوری یا همان پارک کودک شیراز، یکی از پارک‌های کوچک اما معروف این شهر به شمار می‌رود که در آن وسایل بازی برقی برای کودکان قرار دارد.

همچنین سرسره‌های سنگی این پارک نیز از دیگر وسایل تفریحی و بازی کودکان به شمار می‌رود.

تبریز

شهر بازی باغلار باغی

شهر بازی باغلار باغی بزرگ‌ترین شهر بازی شهر تبریز است.

این شهر بازی همانند دیگر شهر بازی‌ها دارای اسباب بازی‌های مختلف و متنوعی می‌باشد که از جمله می‌توان به بازی‌هایی مانند کلبه شادی، کشتی صبا، دوچرخه هوایی و... اشاره کرد.

سورتمه تبریز

سورتمه تبریز یکی از هیجان انگیز ترین بازی‌های این شهر محسوب می‌شود که علاوه بر فرزندتان، شما هم می‌توانید به همراه او این بازی را تجربه کنید.

البته اگر یقین دارید که فرزندتان هنگام سورتمه‌سواری دچار ترس نمی‌شود خالی از لطف نیست که سورتمه سواری تبریز را هم در لیست مراکز تفریحی فرزندتان قرار دهید تا او بدون نگرانی و ترس در کنار شما این بازی هیجان‌انگیز را تجربه کند.

اصفهان

پارک جنگلی ناژوان

این پارک یکی از مراکز تفریحی شهر اصفهان است که پر از سرگرمی‌هایی مثل زمین‌های بازی کودکان، ایستگاه‌های درشکه سواری، اسب سواری و قایقرانی است و نیز آکواریوم و شهر بازی.

این پارک انواع و اقسام وسایل بازی هیجان‌انگیز را در خود جای داده است.

البته باغ پرندگان اصفهان که در امتداد مجموعه تفریحی ناژوان قرار دارد یکی دیگر از مکان‌های تفریحی است که مورد توجه بسیار می‌باشد. به خصوص برای بچه‌ها فضای مناسبی  است که دیدن پرندگان رنگ و وارنگ، آنها را سر ذوق می‌آورد.

پارک آبی مخصوص کودکان

طراحی این پارک فقط ویژه کودکان است. از جمله اینکه عمق این محوطه بازی بیشتر از 40 سانتی متر نیست و کل فضا با کفپوش‌های ضربه گیر پوشانده شده است.

در این محوطه بچه‌ها می‌توانند با خیالی آسوده بازی کنند و از لحظات‌شان لذت ببرند.

جزیره بازی

این مکان یک مکان اختصاصی برای بازی بچه‌ها بدون دغدغه و نگرانی می‌باشد که با امکانات تخصصی از قبیل شن بازی، نقاشی، خانه سازی و ... شرایط مناسبی را برای تفریح کودکان مهیا ساخته است.

البته یکی دیگر از تفریحات هیجانی جزیره بازی، امکان ماهیگیری برای بچه‌ها در این محیط می‌باشد.    

شهر بازی بین المللی بزرگ اصفهان

این شهر بازی شامل 7 بخش اصلی و هر کدام از این بخش‌ها شامل مجموعه‌ای از بازی‌های متنوع و مختلف است که سالن بازی‌های کامپیوتری هم بخشی از تفریحات این شهر بازی محسوب می‌شود.     

مشهد 

باشگاه کودک و آینده

این باشگاه اولین باشگاه بازی کودکان در ایران است که به مهارت‌های اجتماعی از طریق بازی می‌پردازد.

گل بازی، آب بازی و بازی‌های جسمی و حرکتی را کودک در محیطی امن تجربه می‌کند. حضور والدین در این مرکز به منظور بازی با بچه‌های خود، از جمله برنامه‌های این باشگاه است که موجب می‌شود بچه‌ها لذت بازی کردن را با والدین خود تجربه کنند.

باغ وحش وکیل آباد

این باغ وحش که چند سالی است نسبت به گذشته تغییر زیادی کرده هم اکنون به عنوان یک مکان تفریحی در شهر مشهد مورد توجه می‌باشد چرا که در کنار نگهداری از گونه‌های مختلف حیوانات، دارای سالن تاکسیدرمی است که شامل نمایشگاهی از حیوانات خشک شده به همراه نمایش مراحل مختلف تاکسیدرمی آنها می‌باشد.

اما نکته جالب این است که در این مکان بچه‌ها با انواع مختلفی از حیوانات روبرو می‌شوند که شاید فقط عکس آنها را تنها در کتاب‌ها دیده باشند که در جای خود بسیار سرگرم کننده است.

سرزمین عجایب مرکز تجاری الماس شرق

یکی از بهترین مجموعه‌های بازی در شهر مشهد، مجموعه سرزمین عجایب موجود در مرکز تجاری الماس شرق است.

این مجموعه شامل بازی‌های مختلفی است که بازی‌های رایانه ای هم بخشی از تفریحات این مجموعه محسوب می‌شود که بچه‌ها می‌توانند ساعاتی را به بازی‌های مورد علاقه خود بپردازند.

 

برچسب ها: پارک آزادی شیراز، پارک شهر شیراز، پارک کودک شیراز، پارک قوری شیراز، شهر بازی باغلار باغی تبریز، سورتمه تبریز، پارک آبی اصفهان، جزیره بازی اصفهان، باشگاه کودک و آینده مشهد، باغ وحش وکیل آباد تعداد بازديد: 824 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز