Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 23:32

15
شهریور
در هیاهوی خرید مدرسه

در هیاهوی خرید مدرسه

با نزدیک شدن به زمان بازگشایی مدارس،‌ دغدغه بسیاری از والدین، تهیه احتیاجات مدرسه و خرید وسایل مورد نیاز آنها تا حد معقول و منطقی است. این مقاله،‌ یک راهنما برای خریدهای مدرسه است.

اعظم اسلامی مجد

 

با نزدیک شدن به زمان بازگشایی مدارس،‌ دغدغه بسیاری از والدین، تهیه احتیاجات مدرسه و خرید وسایل مورد نیاز آنها تا حد معقول و منطقی است.

خرید وسایل و مایحتاج مدرسه، بی‌شک با در نظر گرفتن درآمد و شرایط مالی خانواده صورت می‌گیرد، ولی گاهی اوقات والدین نیاز به کمی راهنمایی بیشتر دارند تا از انجام خریدهای غیر ضروری و کاهاً اشتباه دور بمانند.

آمادگی برای رفتن به مدرسه معمولا دو حالت دارد. آمادگی روحی و روانی و آمادگی ظاهری و مادی.

بسیاری از کودکان با نزدیک شدن به زمان مدرسه، نگرانی‌ها و دلهره‌های‌شان نیز شروع می‌شود. شب‌ها باید زودتر به رخت‌خواب بروند تا عادت کنند صبح‌ها زودتر بیدار شوند.

کودکان دبستانی به 12 ساعت خواب در طول شبانه‌روز نیاز دارند و نوجوان‌ها 10-8 ساعت. شاید چند هفته طول بکشد تا بتوانید دوباره زمان خواب فرزندتان را تنظیم کنید.

از همین حالا باید مدت زمان تماشای تلویزیون، بازی‌های رایانه‌ای و.... را محدود کنید. برای اینکه کودک خود را آماده کنید به رخت‌خواب برود و برنامه خوابش را با مدرسه تنظیم کند، خودتان به او کمک کنید مثلا شب‌ها برایش قصه بگویید و یا او را تشویق به انجام فعالیت‌هایی کنید که  احساس آرامش کند و آسوده بخوابد.

اهمیت دادن به این موارد بسیار ضروری است، ولی موارد دیگری نیز هستند که باید مورد توجه قرار بگیرند مثل اینکه مایحتاج مدرسه کودک را از کجا و چگونه تهیه کنیم که هم خرید منطقی داشته باشیم و هم بیشترین حد استانداردها رعایت شده باشد.

خرید کردن همواره با نوعی لذت همراه است، خصوصا اگر خرید خوبی هم کرده باشید. انتخاب کوله‌پشتی و کیف مناسب ، کفش، لوازم‌التحریر و... باید معقول و منطقی باشد.

انتخاب کوله‌پشتی و کیف مناسب

کیف مدرسه نباید زیاد سنگین باشد، چرا که با قرار دادن دفتر و کتاب سنگین‌تر می‌شود. کیف نامناسب می‌تواند به عضلات و مفاصل آسیب جدی وارد کند و باعث درد در ناحیه گردن و ستون فقرات شود.

بنابراین به هنگام خرید کوله‌پشتی و یا کیف حتما:

به اندازه فیزیکی فرزندتان توجه کنید. اگر کودک‌تان ریزنقش و کوچک است، از کیف بزرگ استفاده نکنید.

بندهای کوله پشتی باید استاندارد باشند و پد مناسب داشته باشند تا شانه‌های کودک را اذیت نکنند.

کوله پشتی‌های دوبندی مناسب‌تر از تک‌بندی هستند.

قسمت پشت کوله پشتی که با کمر کودک در ارتباط است باید پد مخصوص داشته باشد.

بند دور شکم داشته باشد.

تا جایی که ممکن است از کوله‌پشتی سبک استفاده کنید.

راه‌های جلوگیری از آسیب‌دیدگی کودک

از کوله‌پشتی به صورت دوبندی استفاده شود تا سنگینی آن در یک ناحیه وارد نشود.

بندها را خیلی شل نکنید تا کوله‌پشتی بالاتر قرار بگیرد و از کمر کودک آویزان نباشد.

به هیچ‌وجه وزن کوله‌پشتی و وسایل داخل آن 20-15 درصد بیشتر از وزن کودک نباشد.

چیزهایی که باعث سنگین‌تر شدن کیف و کوله می‌شوند را استفاده نکند.

خرید کیف مناسب کمک زیادی به جلوگیری از آسیب‌دیدگی کودک می‌کند و وضعیت بدنی او را نیز خراب نمی‌کند.

قسمت پشت کفش از داخل باید محکم و نرم باشد

کفش‌هایی که کیفیت بالاتری دارند عمر طولانی‌تری هم دارند. سعی کنید برای فرزندتان کفش با کیفیت تهیه کنید.

اگر قصد خرید دارید او را بعدازظهر برای خرید کفش ببرید. در انتهای روز پاها کمی ورم دارند.  کفش‌های ورزشی باید بسیار راحت باشند و در عین حال دوام و استحکام بالایی داشته باشند.

کفش مدرسه نباید سنگین باشد چون مدت زمان زیادی در پای کودک است. پاشنه‌ها باید استاندارد باشند تا پای کودک در آن پیچ نخورد.

کفش مناسب مدرسه

تهیه کفش و کتانی مناسب مدرسه نیز دیگر دغدغه والدین از خرید مدرسه فرزندشان است. این روزها تنوع کفش‌ها بسیار زیاد شده است و شما می‌توانید با کمی دقت مورد مناسبی را پیدا کنید.

انتخاب کفش مناسب، اهمیت زیادی دارد. کفش کودک باید نه خیلی تنگ و فشرده باشد و نه خیلی گشاد و شل. پاها و زانوها نباید در فشار باشد. فشار زیاد باعث ایجاد درد و آسیب می‌شود.

کفش انتخابی حتما باید سایز پای کودکتان باشد. ممکن است اندازه پای کودکتان خیلی بیشتر از آنچه انتظارش را دارید رشد کند و بزرگ شود بنابراین لازم است که اندازه پای او را مرتب چک کنید.

قسمت مربوط به انگشت‌ها باید راحت و آزاد باشد. رشد عرضی پاها را نیز باید در نظر بگیرید. قسمت کفی کفش نرم باشد تا کودک به هنگام راه رفتن تعادلش را حفظ کند.

بهتر است از کفش و کتانی‌ بندی استفاده نکنید. باز و بسته کردن آن برای کودک می‌تواند دشوار باشد.

 

برچسب ها: خرید مدرسه، کوله پشتی مدرسه، بازگشایی مدارس، راهنمای خرید مدرسه، خرید لوازم التحریر، کیف مدرسه مناسب، خرید کیف مدرسه، خرید کفش مدرسه تعداد بازديد: 1053 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز