Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 - 10:57

11
اردیبهشت
درس هایی برای آشپزی با کودک

درس هایی برای آشپزی با کودک

کودکان ما از مورد توجه بودن و تشویق شدن لذت می‌برند. پس چه خوب است که آنان را به عنوان همکار وارد کار آشپزی کنیم و به عنوان یک قناد حرفه‌ای مورد توجه قرار دهیم، بنابراین دست به کار شوید.

  امیلیا خانجانی جدی/مترجم

 

کودکان ما از مورد توجه بودن و تشویق شدن لذت می‌برند. پس چه خوب است که آنان را به عنوان همکار وارد کار آشپزی کنیم و به عنوان یک قناد حرفه‌ای مورد توجه قرار دهیم، بنابراین دست به کار شوید.

بهتر است با کودک خود همراه شوید و نکات ایمنی آشپزی و شیرینی‌پزی را به وی آموزش دهید و با روحیه همکاری و شادی وی را از بی‌حوصلگی خارج کرده و در عین حال مهارت‌های مفید را به او یاد دهید.

برای شروع بهتر است یک دستمال بزرگ پهن کنید و محل شیرینی‌پزی یا آشپزی را آماده کنید و به او بگویید قبل از شروع دست‌های خود را با آب ولرم و صابون بشوید.

شما می‌توانید با خواندن شعر و آواز، او را در شستن دست‌هایش یاری دهید.

خوب قدم بعدی این است که به او طریقه استفاده و تکنیک را یادآور شویم، مانند چگونه شکستن تخم‌مرغ، مخلوط کردن مواد با یکدیگر، اهمیت اندازه‌گیری مواد مختلف و چگونگی استفاده از ظروف پخت و پز.  برای آنکه کودک تشویق شود شما نیاز دارید که با توجه به سن وی به او آموزش دهید.

 

به همین جهت در اینجا توصیه‌هایی برای گروه سنی مختلف به شما پیشنهاد می‌گردد.

سه تا پنج سال

در این دوران از او در مخلوط کردن مواد با یکدیگر، تکه کردن سبزیجاتی مانند لوبیا سبز، تکه کردن کاهو برای سالاد و قالب زدن خمیر بیسکویت و شیرینی می‌توان کمک گرفت. 

شش تا هفت سال

استفاده از پوست‌کن جهت سبزیجات، شکستن تخم‌مرغ و اندازه‌گیری مواد. 

هشت تا نه سال

باز کردن قوطی‌ها با قوطی‌باز‌کن، چگونگی تهیه آب پرتقال و یا مرکبات با استفاده از دستگاه، سنجیدن دمای غذا با استفاده از دماسنج و چگونگی قرار دادن گوشت و مرغ بر روی تخته آشپزی و وزن کردن آن. 

ده سال به بالا

بعد از ده سال کودک آمادگی بیشتری جهت کارهای حساس‌تر را دارد.

به همین دلیل می‌توان در کارهایی مانند حلقه کردن و خرد کردن سبزیجات، آبپز کردن سیب‌زمینی، مایکروویو کردن غذاها، قرار دادن غذا و شیرینی در فر، و آماده نمودن و تهیه غذا بر روی اجاق از کودک کمک گرفت و او را تشویق نمود.

فقط به یاد داشته باشید که همه این کارها بهتر است با آرامش و به تدریج انجام شود، همه امور از ساده و آسان شروع شود، به عنوان مثال از ورز دادن خمیر و یا استفاده از قالب‌های فانتزی جهت تهیه شیرینی‌های عید.

آنچه بسیار مهم می‌باشد این است که کودک شما باید فرصت مناسب برای تهیه شیرینی یا غذا را داشته باشد.

تشویق و محیط شاد و عاری از استرس از لزومات این برنامه می‌باشد، در عین حال باید در نهایت صبوری به وی مهارت‌های لازم را یادآوری کرد.

متدهای مختلف تهیه غذا و شیرینی را به او آموزش دهید. همچنین یادآوری می‌کنیم که می‌توانید از خلاقیت خود نیز در این راه استفاده کنید.

 

برچسب ها: آشپزی کودک، آشپزی با کودک، زندگی آنلاین، آشپزی کودکان، تقویت مهارت آشپزی کودکان، مهارت آشپزی کودک، آموزش آشپزی به کودکان تعداد بازديد: 593 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز