Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 00:32

26
خرداد
26-28 ماهگی كودك (2)

26-28 ماهگی كودك (2)

در این مرحله از سن كودك حتما متوجه رشد حافظه او خواهید شد. اگر در حین انجام فعالیتی خاص به طور ناگهانی از او سوالی بپرسید كه هیچ ارتباطی با كاری كه انجام می‌داده نداشته باشد، می‌تواند به راحتی روی شما و سوالتان تمركز كند.

افزایش تمركز

در این مرحله از سن كودك حتما متوجه رشد حافظه او خواهید شد.

اگر در حین انجام فعالیتی خاص به طور ناگهانی از او سوالی بپرسید كه هیچ ارتباطی با كاری كه انجام می‌داده نداشته باشد، می‌تواند به راحتی روی شما و سوالتان تمركز كند و بعد از آن دوباره كاری را كه قبلا مشغول انجامش بود، ادامه دهد.

زیرا او نه تنها می‌تواند به خاطر آورد چند لحظه پیش مشغول انجام چه كاری بوده است، بلكه حالا دیگر دقیقا می‌داند كه كارش را تا چه مرحله‌ای پیش برده است.

كودك خود را تشویق كنید تا چیزهایش را با دیگران قسمت كند اینكار به او كمك می‌كند تا فرایند اجتماعی شدن را زودتر یاد بگیرد.

این آموزش از طریق نشان دادن به او یاد داده می‌شود. كودكی كه با او با احترام و ملایمت رفتار می‌شود، یاد می‌گیرد كه به دیگران احترام بگذارد.

دیگران به همان اندازه كه او اهمیت دارد، اهمیت دارند پس هیچگاه با این طرز فكر كه اگر به كودك خود احترام بگذارید و با ملایمت با او حرف بزنید، دیگران چه فكری خواهند كرد، رشد احساسات مثبت را در او متوقف نكنید.

بیان احساسات و عواطف

كودك شما در این سن می‌تواند احساساتش را بسیار صریح و بی‌وقفه نشان دهد. اگر به او مهربانی بسیار كرده باشید او نیز با دیگران همین كار را می‌كند.

اگر به او ارزش بیشتری بدهید و او را قبول داشته باشید او نیز همین احساس را به دیگران پیدا می‌كند و به احساسات سایرین ارزش بیشتری می‌دهد.

ادبیاتی كه به كار می‌گیرید تا رفتارهای عاطفی او را كنترل كنید بسیار مهم است. اگر در ابتدا هر آنچه كه منظور شماست به طور كامل درك نكند، جای تعجبی ندارد، باید كمی صبور باشید.

مهارت‌های زبانی و هوشی

طی این سال، كودك شما از نظر مهارت‌های زبانی رشد بسیاری خواهد كرد. او شروع می‌كند به جمع‌آوری اطلاعات و سپس سعی می‌كند این اطلاعات را بیان كند. ذهن او پیوسته در حال رشد است و در عین حال مهارت‌های زبانی‌اش نیز بهبود می‌یابند.

این رشد مداوم به او كمك می‌كند تا از اتفاقاتی كه در پیرامونش رخ می‌دهند، تصاویر ذهنی بسازد و به این ترتیب با مفاهیم آشناتر شود، مثلا مفهوم بالا، پایین، زیر، رو، داخل و خارخ را بفهمد.

درخواست‌های ساده و كوچك

او كم‌كم معنای درخواست‌های ساده شما را می‌فهمد. در این مرحله سنی فهم و درك خواسته‌های حتی می‌توانید از اسفنج نیز برای اینكار استفاده كنید.

اینكارها قوه تخیل و تصویرسازی ذهنی كودك را تقویت می‌كند و به طور ناخودآگاه مفهوم نظم را به آنها می‌آموزد.

- حتما در طول روز زمانی را به كتاب خواندن برای كودك‌تان اختصاص دهید. اگر در خانه چند كودك با سنین مختلف دارید، می‌توانید در حین غذا دادن به نوزاد كوچك‌تان برای كودك 3 ساله‌تان كتاب بخوانید.

- كودك خود را به انجام مهارت‌های دستی تشویق كنید تا به طور همزمان از چشم‌ها و دست‌هایش استفاده كند.

می‌توانید به او قیچی كم خطری بدهید تا شكل‌هایی را در كاغذ رنگی در آورد و بعد آن اشكال را با چسب روی مقوا یا كاغذ دیگری بچسبانید.

- كودك شما از خواندن یك كتاب بارها و بارها لذت می‌برد، اما شما برای ایجاد محرك بیشتر از كتاب‌های متنوع نیز استفاده كنید.

 

 

برای خواندن بخش اول -26-28 ماهگی كودك شما- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: رشد کودک، مراقبت از کودک، هوش کودک، احساسات کودک، مهارت کودک، تکامل کودک، تمرکز کودک تعداد بازديد: 928 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز