Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 14:39

6
دی
خريد مقرون به صرفه برای كودكان

خريد مقرون به صرفه برای كودكان

كودكان به سرعت رشد می‌كنند و بزرگ می‌شوند و شما متوجه می‌شوید كه بسیاری از خریدهای‌تان شاید فقط یكی دوبار استفاده شده‌اند؛ بنابراین هم در خرید لباس بچه‌ها زیاده‌روی نكنید و هم سعی كنید از لباس‌های كودك بزرگ‌ترتان برای كودك بعدی استفاده كنید.

اعظم اسلامی مجد

 

 

قبل از خرید برای كودك‌تان نگاهی به كمد لباس‌‌هایش بیندازید. آیا لباسی كه قصد خریدش را دارید واقعاً مورد نیاز او است یا آنكه خرید آن چندان ضرورتی هم ندارد.

خرید آخر فصل

یكی از روش‌های خوب خرید برای كودكان، خرید آخر فصل است. در پایان هر فصل اكثر فروشگا‌ه‌ها لباس‌های خود را به حراج می‌گذارند. شما می‌توانید از این لباس‌ها كه كاهش قیمت یافته‌اند، استفاده كنید و از این طریق هزینه‌های خود را به طرز قابل توجهی كاهش دهید.

مثلاً در پایان فصل زمستان می‌توانید كلاه، كت، ژاكت، دستكش، لباس‌های ضخیم و زمستانی سال بعد را تقریباً نصف قیمت سابق‌شان خریداری كنید. همین كار را می‌‌توانید در پایان فصل تابستان نیز انجام دهید تا ببینید از این راه چقدر مخارج‌تان كاهش می‌یابد.

بیشتر وقت بگذارید

یك روش دیگر برای كاهش هزینه‌ها این است كه كمی وقت و انرژی بیشتر صرف كرده و در میان قفسه‌ها بیشتر جست‌وجو و لباس‌هایی را برای خرید انتخاب كنید كه جنس مرغوب‌تری دارند و بعد از دو سه بار شست‌وشو رنگ‌ورو رفته و كهنه نمی‌شوند. مطمئن باشید كه این كار شما ارزش صرف وقت بیشتر را دارد. 

لباس‌های گرم، لباس‌های سرد

علاوه بر موارد ذكر شده در مورد خرید برای كودكان با قیمت پایین‌تر، باید به برخی نكات دیگر نیز توجه كنید. لباس‌های بیش از اندازه گرم یا برعكس بیش از حد سرد هر دو باعث بیماری فرزندتان می‌شود.

برای فصل تابستان، لباس‌های نخی بهترین انتخاب هستند؛ چرا كه هم سبك‌اند و هم به پوست كودك‌تان اجازه نفس كشیدن می‌دهند، لباس‌های با پارچه‌های مخصوص لباس‌های ورزشی برای فصل پاییز و زمستان مناسب‌ترند، چرا كه كمی ضخیم هستند و برای گرم نگه داشتن بدن فرزندتان نیز مناسب‌ترند. پوست بدن كودكان بزرگ‌تر نسبت به نوزادان حساسیت كمتری دارد، پس در مورد نوزادان بیشتر جوانب احتیاط را رعایت كنید. 

لباس‌های مناسب برای پسرها و دخترها

لباس‌هایی كه برای فرزند پسرتان انتخاب می‌كنید باید برای حركت كردن و جنب‌وجوش بیشتر مناسب باشد. پسرها نسبت به دخترها پرتحرك‌ترند. برخی لباس‌ها به مچ‌ها، دور یقه و قفسه سینه آنها فشار وارد می‌كند و حتی ممكن است برخی مشكلات تنفسی را نیز به وجود آورد، بنابراین برای فرزند خود لباسی انتخاب كنید كه هنگام جنب‌وجوش و بازی او را اذیت نكند.

این قانون در مورد دخترها نیز صادق است. تمام كودكان باید بتوانند مهارت‌های حركتی خود را پرورش دهند و این مسأله محدود به جنسیت خاص نیست، با آنكه برخی لباس‌های تنگ و چسبان دخترانه بسیار شیك هستند، ولی بهتر است اگر هم از انواع چسبان استفاده می‌كنید، سراغ لباس‌های تنگ نروید تا به راحتی با آن لباس امكان حركت كردن و بازی داشته باشند. 

هیچ‌گاه از روی تفریح و سرگرمی خرید نكنید 

 این‌كار برای افرادی كه درآمدهای بالا دارند، ضرری ندارد، ولی اگر می‌خواهید هزینه‌ها را به حداقل برسانید،  بدون انگیزه و نیاز قبلی به فروشگاه نروید. شاید از خرید كردن لذت زیادی می‌برید، حتی برای فرزندتان نیز همینگونه هستید و نمی‌توانید خود را از وسوسه خرید آن چیزهایی كه توجه‌تان را جلب كرده، بازدارید؛ اما حقیقت این است كه شما این پول را به سختی به دست آورده‌اید و نمی‌توانید به راحتی از دست بدهید. باید دیدگاه خود را در مورد خرید كردن تغییر داده و فقط در مواقع نیاز اینكار را انجام دهید. 

زیاده‌روی نكنید 

كودكان به سرعت رشد می‌كنند و بزرگ می‌شوند و شما متوجه می‌شوید كه بسیاری از خریدهای‌تان شاید فقط یكی دوبار استفاده شده‌اند؛ بنابراین هم در خرید لباس بچه‌ها زیاده‌روی نكنید و هم سعی كنید از لباس‌های كودك بزرگ‌ترتان برای كودك بعدی استفاده كنید.  

نكات مهم در مورد خرید برای كودك 

- فهرستی از تمام چیزهایی كه واقعاً فرزندتان نیاز دارد تهیه كنید، رنگ مورد نظر و مدل آن را نیز مشخص كنید، چرا كه ممكن است مثلاً بلوزی خریداری كنید و رنگ آن با دامن یا شلواری كه قبلا در نظر داشتید، هیچ تناسبی نداشته باشد، پس حتماً به رنگ و مدل آن نیز فكر كنید. 

- هر سال یا هر ماه بودجه‌ای برای خرید لباس بچه‌ها كنار بگذارید، این‌كار شاید برخی مواقع برای شما دشوار باشد، ولی هنگام خرید، مشكل مخارج سنگین لباس‌ها را برطرف می‌كند. 

- از برخی حراجی‌های خانگی نیز استفاده كنید. گاهی اوقات در این حراجی‌ها لباس‌های شیك و مناسبی پیدا می‌كنید كه هم قیمت پایین‌تر و هم كیفیت خوبی دارند. 

-علاوه بر حراجی‌های آخر فصل، اغلب فروشگاه‌ها سبدی در نزدیكی در ورودی دارند كه در آن لباس‌های تك سایز و مورد‌دار را می‌ریزند. با كمی جست‌وجو در این سبدها می‌توانید لباس‌های مناسبی برای فرزندتان پیدا كنید. 

 -سعی كنید كودكان خود را مدگرا بار نیاورید. تمایل به استفاده از لباس‌های فشن و مد روز، مخصوصاً در دوران كودكی، كاری بیهوده است؛ چرا كه هیچ‌یك از لباس‌هایی كه امسال برای فرزندتان خریداری می‌كنید سال آینده برای او قابل استفاده نخواهد بود و دلیل آن نیز رشد سریع كودكان است. 

- سعی كنید در ماه هشتم سال خرید كنید؛ زیرا اغلب مغازه‌ها بعد از فروش لباس برای بازگشایی مدارس، اقدام به خرید لباس‌های جدید با كیفیت بالاتر می‌كنند و شما می‌توانید از خرید خود لذت بیشتری ببرید و جنس مرغوب‌تری تهیه كنید. 

- كمی سلیقه و خلاقیت به خرج دهید و برخی وسایل جانبی و تزئینات را خودتان به لباس‌های فرزندتان اضافه كنید تا متفاوت به نظر برسند؛ مثلا شلوار سال گذشته او را كه حالا قد آن كمی كوتاه شده به یك شلوارك مناسب تبدیل كنید یا برخی دكمه‌ها و منجوق‌ها را به لباس دخترتان بدوزید و حتی از شال و روسری برای تغییر دادن لباس آنها استفاده كنید. این روش برای ایجاد تغییر و تنوع و كاهش هزینه‌ها بسیار مناسب است. 

- از لباس‌های خودتان و فرزندتان به خوبی مراقبت كنید. كشیدن نخ لباس‌ها، ایجاد لكه‌هایی كه به سختی پاك می‌شوند و... باعث كهنه به نظر رسیدن آنها می‌شود. 

- اگر قبلا از مارك بخصوصی استفاده كرده‌اید و از آن راضی بوده‌اید، بهتر است باز هم به سراغ همان مارك بروید. 

 

برچسب ها: لباس کودک، خرید آخر فصل برای کودک، ویژگی های لباس های گرم کودک، ویژگی های لباس های سرد کودک، نکته هایی برای خرید لباس کودک تعداد بازديد: 793 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز