Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 - 13:16

6
دی
اگر بدون كودك به مسافرت می رويد

اگر بدون كودك به مسافرت می رويد

تنها گذاشتن فرزند در منزل و رفتن به مسافرت بسیار استرس‌زاست و اغلب والدین از آن وحشت دارند؛ حتی اگر قبلاً این كار را انجام داده باشند.

تحريريه كودك سالم

 

 

تنها گذاشتن فرزند در منزل و رفتن به مسافرت بسیار استرس‌زاست و اغلب والدین از آن وحشت دارند؛ حتی اگر قبلاً این كار را انجام داده باشند. اما راهكارهایی وجود دارد كه قبل از ترک خانه، با رعایت آنها، هم شما و هم كودك احساس بهتری خواهید داشت و كودك آماده پذیرش این موضوع خواهد شد.

آمادگی فرزندان برای ماندن در خانه، تا حد زیادی به سن آنها بستگی دارد. اضطراب جدایی در میان كودكان شش ماهه تا دوساله بسیار زیاد است. برای كودكان در این سنین، مهم‌ترین مسأله، آسایش آنهاست؛ بنابراین اطمینان حاصل كنید كه وقتی منزل را ترك می‌كنید، پرستار كودك از او به خوبی مراقبت كند و امور روزمره‌ او را به درستی انجام دهد.

بهتر است به جای اینكه كودك را به منزل پرستار ببرید، پرستار به منزل شما بیاید تا کودک حداقل در خانه خودش باشد و احساس آرامش كند.  

واكنش‌كودكان

بیشتر كودكان پیش‌‌دبستانی درك صحیحی از تنهایی ندارند و احساس می‌كنند كار اشتباهی انجام داده‌اند كه والدین بدون آنها به سفر می‌روند و این تنهایی را نوعی مجازات تلقی می‌كنند؛ بنابراین بهتر است قبل از سفر آنها را كاملاً متقاعد كنید و دلیل سفرتان را توضیح دهید.

اکثر کودكان در این سنین سعی می‌كنند با گریه كردن مانع رفتن پدر و مادر شوند؛ اما به خاطر داشته باشید كه این واكنش طبیعی بوده و تغییر برنامه سفر اصلاً صحیح نیست؛ بلکه باید او را با صحبت كردن متقاعد كرد. بچه‌ها در سنین مدرسه (شش تا هشت سال) معمولاً احساس خود را به صورت اندوه و یا خشم نشان می‌دهند و بعد از رفتن پدر و مادر، با یك نشانه یا وسیله‌ای كه متعلق به آنهاست، احساس آرامش می‌كنند.

برخی از كودكان نیز لحظه‌ای رفتار می‌كنند و لحظه‌ای عصبانی و لحظه‌ای دیگر غمگین هستند. قبل از رفتن حتماً به او قوت قلب دهید و بگویید كه دل‌تان برایش تنگ خواهد شد و اطمینان دهید كه همه ‌چیز خوب پیش خواهد رفت و پرستار به خوبی از او مراقبت خواهد كرد، این مسأله بسیار اهمیت دارد. 

نیاز به وجود یك مراقب

اگر فرزند نوجوان در منزل دارید، حتی ممكن است احساس كند كه نیازی به وجود پرستار نیست و خودش به تنهایی می‌تواند از خود و منزل مراقبت كند. در این مواقع برای او توضیح دهید كه وجود پرستار تنها برای امنیت بیشتر است.

اگر فرزند بزرگ‌تری دارید، از او بخواهید با كمك به پرستار از خواهر یا برادر كوچك‌ترش مراقبت كند؛ ولی اگر فقط یك فرزند در منزل دارید كه در سنین نوجوانی است، ابتدا سعی‌تان بر این باشد كه او را متقاعد كنید پرستاری به منزل شما بیاید؛ ولی اگر موفق نشدید و تصمیم بر این شد كه تنها در منزل بماند، حتماً قوانین خاصی برایش مشخص كنید و از یكی از دوستان یا همسایگان خود بخواهید چندین بار در طول روز به او سر بزند و دورادور مراقب او باشد.  

مسائل ضروری كه پرستار باید بداند

 اقدامات اولیه در هنگام آتش‌سوزی و نیاز به اورژانس برنامه روزانه كودك  قوانین منزل  آشنایی با منزل و محل  شماره تلفن‌های مهم  سابقه حساسیت كودك، داروها و تاریخچه پزشكی او  اسباب‌بازی‌ها، فیلم‌ها و كتاب‌های مورد علاقه كودك . 

اگر فرزند شما از داروی خاصی استفاده می‌كند، قبل از اینكه خانه را ترك كنید، حتماً آن را به اندازه كافی تهیه و به پرستار یادآوری كنید كه آن را فراموش نكند. حتماً محل نگهداری جعبه كمك‌های اولیه را به پرستار نشان دهید و دقت كنید درون آن مواد اولیه مورد نیاز، از جمله، بانداژ كشی، چسب زخم، ماده ضدعفونی‌كننده، پد استریل، دماسنج، موچین و استامینوفن وجود داشته باشد.  

تماس تلفنی؛ اعلام زمان بازگشت

هنگامی كه منزل را ترك كردید، در صورت امكان مرتب با منزل تماس بگیرید و توجه داشته باشید كه كودك نیاز دارد صدای شما را بشنود و با صدای شما آرام می‌شود. زمان بازگشت خود را به كودك اطلاع دهید. برخی از كودكان حتی بعد از بازگشت والدین از سفر، از آنها ناراحت و عصبانی هستند. بنابراین سعی كنید او را در آغوش بگیرید و ببوسید و با هدیه‌ای از او دلجویی و عصبانیتش را برطرف كنید. 

آماده‌سازی پرستار یا فردی كه مسؤول نگهداری فرزندان است

در صورت امكان، سعی كنید قبل از ترک خانه، كودك و پرستار ملاقاتی با یكدیگر داشته باشند و همدیگر را ببینند. این موضوع به كودك كمك خواهد كرد تا با آن فرد بهتر ارتباط برقرار كند و راحت‌تر باشد. در ضمن فرصتی خواهد بود تا پرستار با برنامه روزمره کودک و قوانین خانه و البته سایر مسائل مهم در مراقبت از او آشنا شود. 

 

برچسب ها: پرستار کودک، سفر بدون کودک، مسائلی که باید پرستار کودک بداند، تنها ماندن کودک در خانه، سفر کردن والدین تعداد بازديد: 1038 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز