Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 04:09

14
اردیبهشت
پتوی گرم و نرم

پتوی گرم و نرم

برای تهیه و بافت بند پتو می‌توانید از یك چهارم از یكی از كلاف‌های 50 گرمی خود استفاده كنید. رنگ آن نیز تفاوت نمی‌كند و می‌توانید از هر رنگی استفاده كنید.

تحریریه كودك سالم

 

 

 

پتوی نوزاد یكی از ضروری‌ترین لوازم نگهداری از نوزاد است. این پتوی رنگارنگ و زیبا از مربع‌های ساده بافتنی تهیه می‌شود كه به یكدیگر وصل شده‌اند و در گوشه این پتو یك بند وجود دارد كه بوسیله یك دكمه به گوشه تخت و یا كالسكه نوزاد بسته می‌شود.

با تهیه این پتو، شما تشویق خواهید شد كه لوازم بازی و نگهداری از كودكتان را خودتان به شخصه تهیه كنید. تمامی مربع‌ها باید یك اندازه باشند و با توجه به سلیقه خودتان می‌توانید رنگ‌های آن‌ را انتخاب كنید.

 ابزار لازم

2 كلاف              50 گرمی كاموای زرد رنگ

1 كلاف              50 گرمی كاموای آبی

2 كلاف              50 گرمی كاموای قرمز

كلاف                 50 گرمی آبی كمرنگ

1 كلاف              50 گرمی سبز كم رنگ

1 كلاف              50 گرمی كاموای پرتقالی

1 كلاف              50 گرمی كاموای صورتی

*كاموا از نوع پنبه‌ای باشد.

 برای درست كردن بند پتو

برای تهیه و بافت بند پتو می‌توانید از یك چهارم از یكی از كلاف‌های 50 گرمی خود استفاده كنید. رنگ آن نیز تفاوت نمی‌كند و می‌توانید از هر رنگی استفاده كنید.

میل بافتنی: 1 جفت میل 4

سوزن خیاطی: یك‌دوم در یك اینچ

دكمه پلاستیكی: كه بهتر است رنگ آن متضاد رنگ بند پتو باشد

نكته

اندازه این پتو برای یك نوزاد تازه متولد شده مناسب است و شما به راحتی می‌توانید با رشد فرزندتان، مربع‌های بیشتری تهیه كنید و آن را به لبه پتو اضافه كنید.

 مراحل كار

2 تا دانه از رنگ دلخواهتان سر بیندازید، تا 28 ردیف و به اندازه 10 سانتیمتر به زیر و رو ببافید و 36 عدد مربع از رنگ‌های گوناگون ببافید. اگر قصد دارید به پتوی نوزاد یك بند محافظ بدوزید 35 مربع ببافید. برای تهیه بند پتو نیز 40 دانه سر بیندازید و 6 رج از زیر و رو ببافید.

ردیف 7 محل قرار گرفتن دكمه است، بنابراین 4 دانه را به سادگی (زیر و رو) ببافید و 4 دانه بعد را كور كنید و سپس تا آخر رج همانگونه زیر و رو ببافید. رج 8 را تا به محل جا دكمه‌ نرسیده‌اید، ببافید و بقیه دانه‌ها را به حال خود رها كرده و بافت را برگردانید و 4 دانه سر بیندازید و مجدداً كار را برگردانید و تا انتها ببافید.

رج 9 تا 14 را ساده ببافید، از رج 15، دانه‌ها باید كم شوند، 20 دانه را كور كنید و 20 دانه دیگر را همانند قبل از زیر و رو ببافید. سپس بقیه كار را تا زمانی كه مربع به رج 28 برسد و اندازه تقریبی آن 10 سانتیمتر بشود، ببافید. در نهایت 36 مربع بافته شده را در كنار یكدیگر قرار دهید، رنگ‌ها را به صورت متنوع جفت كرده و آن را به صورت یك مربع بزرگ با سوزن لحافدوزی به یكدیگر كوك بزنید.

سپس با سوزن خیاطی دكمه را در جای مناسب خود بدوزید، چندین بار سوزن را از سوراخ‌های دكمه رد كنید تا كاملاً محكم شود. در نهایت پتوی بافته شده آماده استفاده خواهد بود.

 

برچسب ها: نگهداری از کودک، پتوی نوزاد، آموزش پتوی نوزاد، کالسکه نوزاد، درست کردن پتوی نوزاد، پتوی کودک، تهیه پتوی نوزاد تعداد بازديد: 797 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز