Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 16:58

10
فروردین
سفری پر خاطره با بچه های کوچک

سفری پر خاطره با بچه های کوچک

هنگام رفتن به سفر با کودکان نوپا به موارد ایمنی اهمیت زیادی بدهید. در این مقاله به نکاتی که هنگام سفر با کودک نوپای تان باید توجه کنید، اشاره شده است.

تحریریه گروه ترجمه زندگی آنلاین

 

زمان تعطیلات و مسافرت رسیده است و خیلی از خانواده‌ها خود را برای یک سفر خاطره‌انگیز آماده می‌کنند.

اما سفر با کودکان نوپا، کمی شرایط را متفاوت می‌کند و چنانچه به موارد ایمنی اهمیت ندهید، ممکن است به بدترین خاطره زندگی تان تبدیل شود.

در این مقاله به نکاتی که هنگام سفر با کودک نوپای‌تان باید توجه کنید، اشاره شده است.

آماده کردن کودک

سفر می‌تواند بسیار هیجان انگیز باشد اما کودکان کوچکی که تاکنون تجربه سفر نداشته اند، ممکن است کمی نگران و عصبی شوند.

به طور مثال ممکن است سر و صداهای ناشی از سفرهای هوایی، خودرو و یا قطار و تکان‌های احتمالی، آنها را نگران کند.

بنابراین پیش از سفر کمی وقت گذاشته و تصاویر و یا فایل‌های ویدیویی مربوط به سفر با وسایل حمل و نقل متفاوت، که می‌توانید به راحتی از اینترنت بارگیری کنید، را به آنها نشان دهید.

در ضمن همه چیز را ساده بگیرید و آنها را مطمئن کنید که همیشه مراقب شان خواهید بود.

حتی قبل از رفتن به سفر چند روزه، یک روز او را به یک ماجراجویی نسبتا هیجان‌انگیز ببرید تا او کاملا متوجه شود، در جاده و هنگام سفر چه چیزی در انتظارش است.

فهرست اقلام مورد نیاز

فهرستی از مواردی که کودک‌تان به آنها نیاز پیدا خواهد کرد، تهیه کنید. تمام نیازهای روز به روز او از جمله غذا، سرگرمی، ایمنی و آسایش، را در نظر بگیرید.

بزرگی چمدان‌تان به نسبت تعداد روزهای سفرتان مشخص می‌شود. اما باید تا جایی که می‌توانید چمدان‌تان را هوشمندانه آماده کنید و وسایل غیرضروری را برندارید.

برنامه ریزی

بهترین زمان برنامه‌ریزی سفر، موقعی است که کودک‌تان، خواب است. بدین ترتیب حواس‌تان کاملا جمع بوده و وسایل مورد نیازتان را فراموش نمی‌کنید.

اگر کودک‌تان تازه متولد شده، پس قبل از مسافرت باید حتما با پزشک اطفال مشورت کنید و در ضمن تمام واکسن‌های ضروری او را بزنید.

سیستم ایمنی بدن کودکان هنوز کاملا شکل نگرفته و نسبت به بزرگسالان در برابر بیماری حساس‌تر هستند.

همچنین بهتر است داروهایی که ممکن است کودک‌تان لازم داشته باشد-البته بنا به تشخیص پزشک- همراه خود داشته باشید.

بستن چمدان سفر

لباس برداشتن لباس‌های مورد نیاز کار سختی نیست. البته چند تکه لباس بیشتر برای کودک نسبت به زمانی که در خانه هستید، ایده خوبی است.

در ضمن برداشتن چند عدد شلوار، جوراب و لباس یک تکه نوزاد، بار سفرتان را سنگین نمی‌کند.

اگر سفرتان طولانی است، بنابراین مطمئن باشید در مقصد امکانات شستشوی لباس داشته باشید.

کیف‌های مربعی برای بستن چمدان‌تان، به جای اینکه وسایل را نامنظم در چمدان قرار دهید، می‌توانید از کیف‌های سبک مربعی استفاده کنید.

با استفاده از این کیف‌ها که البته به شکل مستطیل هم یافت می‌شوند، می‌توانید وسایل را بسیار منظم در چمدان بگذارید.

پوشک و دستمال مرطوب

مقصدتان هر کجا باشد، مسلما می‌توانید پوشک و دستمال مرطوب و یا پماد تهیه کنید اما در طول راه، چه با هواپیما و چه خودروی شخصی ممکن است مجبور باشید، چند بار جای کودک‌تان را عوض کنید.

در ضمن احتمال دارد مشکلاتی در طول راه پیش بیاید که رسیدن به مقصد به تاخیر بیفتد، بنابراین لوازم تعویض جای کودک را به اندازه کافی با خود بردارید.

اسباب بازی

سفر بدون اسباب بازی و وسایل سرگرم کننده کودک، واقعا مصیبت‌بار است. باید همراه خود وسایلی داشته باشید که کودک تان را سرگرم نگهدارید.

کودک در مسیر معمولا خسته و بداخلاق می‌شود و ممکن است شروع به نق زدن کند و شما و همراهان‌تان را کلافه کند. بنابراین با خود چند تکه اسباب بازی مورد علاقه‌اش را بردارید.

حتی می‌توانید یک اسباب‌بازی کوچک اما نو برای او بخرید و کادوپیچ کرده و موقعی که حوصله‌اش سر رفته، آن را به او بدهید. با این کار او حسابی خوشحال و سرگرم می‌شود.

سرگرمی‌هایی مانند رنگ کردن کتاب‌های نقاشی و پازل‌های مختلف نیز مناسب هستند.

سبک سفر کردن

بستن چمدان برای سفر خانوادگی کار بسیار سختی است، به ویژه که کودک نوپا هم داشته باشید.

حتی اگر بتوانید بستن چمدان‌ها را به خوبی مدیریت کنید، داخل خودرو جا دادن آنها مشکل است و اگر هم بخواهید با هواپیما سفر کنید؛ آنها هزینه بر و وقت گیر خواهند بود.

بنابراین تا جایی که می‌توانید فقط وسایل کاملا ضروری را همراه خود ببرید. چنانچه سبک سفر کنید، خیال‌تان راحت تر خواهد بود و بیشتر می‌توانید مراقب کودک‌تان باشید.

هنگام رسیدن به مقصد

کودکان معمولا هنگام مواجه شدن با مکانی ناآشنا ترسیده و کمی بدقلقی می‌کنند. شما می‌توانید اطراف را به او نشان دهید و او را تشویق به کشف موارد ناآشنا کنید.

بدین ترتیب او آرام خواهد شد. در ضمن برای مراقبت از او در برابر خطرات احتمالی به نکات زیر توجه کنید:

تمام اطراف اتاق هتل را به خوبی بررسی کنید تا احتمالا قرص، سنجاق و یا وسایل خطرناک برای کودک در اتاق جا نمانده باشد.

تختخواب کودک تان چه مربوط به هتل باشد و چه تخت‌خواب مسافرتی، بالش‌ها، اسباب‌بازی‌ها یا پتوهایی که ممکن است کودک را دچار خفگی کند، بردارید.

هرگز کودک را در حمام تنها نگذارید.

اگر به مناطقی سفر می‌کنید که پشه و یا حشرات دیگر دارد، پشه بند مناسب کودک، همراه خود داشته باشید.

مبلمان اتاق را به گونه‌ای مرتب کنید که کمترین خطر را برای کودک داشته باشد و وسایل خطرناک را از جلوی دست او بردارید. بدین ترتیب مجبور نیستید دایم به کودک هشدار بدهید. زیرا این کار او را مضطرب و بداخلاق می‌کند.

تجهیزات مورد نیاز

زمانی که یک کودک نوپا همراه خود در سفر دارید، باید از هر نظر امنیت او را در نظر بگیرید. سه موضوع امنیت حمل و نقل، هنگام خواب و همچنین موقع بازی، برای سالم نگهداشتن او بسیار مهم است:

 صندلی کودک در خودرو: اگر با خودروی شخصی مسافرت می‌کنید، حتما صندلی مخصوص کودک تهیه کنید.

بدین ترتیب کمربند او به راحتی بسته می‌شود و احتمال صدمه به او به حداقل می‌رسد. در ضمن هنگام سفر با هواپیما کودک زیر سه سال‌تان را روی صندلی ویژه کودک قرار دهید تا در امنیت بیشتری باشد.

رختخواب کودک: بهترین مکان خواب را برای کودک تان در نظر بگیرید.

وقتی با کودک خردسالی به مسافرت می‌روید، پیش از سفر بهتر است مقصدتان را به خوبی شناسایی کرده و حتی اتاق هتل یا مسافرخانه مورد نظرتان را رزرو کنید.

کالسکه مسافرتی و وسایل بازی: می‌توانید برای کودک خود، کالسکه یا کریر مسافرتی خریداری کنید و در تمام طول سفر از آن برای نگهداری کودک استفاده کنید.

زمانی که کودک در جای مخصوص خود است، می‌تواند به راحتی غذا و میان وعده‌های خود را بخورد و هنگام بازی، بدون دردسر با اسباب بازی خود بازی کند.

همچنین اسباب بازی‌هایی که او را به خطر می‌اندازد، هنگام سفر با خود برندارید. برخی از کالسکه‌ها را هم می‌توانید به شکل تخت‌خواب درآورید و کودک‌تان را روی آن بخوابانید.

مواقع گم شدن کودک

بنابر نظر مرکز پیشگیری از گم شدن کودکان، تقریبا 90 درصد از والدین تجربه گم شدن کودکان خود در یک مکان عمومی را دارند.

بنابراین باید تمام موارد ایمنی در این خصوص رعایت شوند. کودکان زیر 3 سال معمولا اسم کامل خود، شماره تلفن، آدرس و یا اگر بیماری خاصی دارند را به خوبی نمی‌دانند و وقتی از والدین خود جدا می‌افتند، نمی‌توانند اطلاعات مناسبی به مسئولان بدهند.

بنابراین هنگام سفر برای او کارت سفر تهیه کنید و تمام اطلاعات مربوط به کودک‌تان را در آن وارد کنید و آن را به همراه عکسی از کودک‌تان به جایی از لباس‌شان متصل کنید.

البته می‌توانید از انواع محصولات مناسب مانند دست بند و یا برچسب‌های کفش کودک برای الصاق این اطلاعات استفاده کنید. درضمن این روزها ردیاب و مکان یاب کودک در بازار به فراوانی وجود دارد.

با خرید هر یک از این دستگاه‌ها می‌توانید مطمئن باشید به محض گم شدن کودک، او را به سرعت پیدا کنید.

با توجه به نکات ایمنی فوق می‌توانید در کنار کودک‌تان سفر خوب و خاطره‌انگیزی را تجربه کنید.

 

برچسب ها: سفر با کودک، مسافرت رفتن با کودک، گم شدن کودک، کالسکه مسافرتی، سفر و وسایل بازی کودک، وسایل مورد نیاز کودک در سفر، بستن چمدان سفر تعداد بازديد: 487 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز