Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 08:31

14
بهمن
نقاشی روی صورت كودكان

نقاشی روی صورت كودكان

برای رنگ‌آمیزی صورت كودكان از وسایل مختلف استفاده می‌شود. عده‌ای از ماژیك‌های معمولی، برخی از وسایل آرایشی خانم‌ها،. تعدادی از آبرنگ و برخی هم از رنگ گواش برای این کار استفاده می‌كنند. حرفه‌ای‌ها هم رنگ‌های گریم را به کار می‌برند.

دکتر محمدعلی نیلفروش‌زاده

 

گهگاه در نمایشگاه‌های گوناگون با غرفه‌هایی روبه‌رو می‌شویم كه مشغول رنگ‌آمیزی صورت بچه‌ها هستند. كودكان و والدین آنها خوشحال از اجرای این مراسم در صف ایستاده‌اند و كودكان عاشق این سرگرمی‌هستند؛ غافل از اینكه این رنگ‌ها چه عوارضی می‌تواند داشته باشد.

استفاده از رنگ‌های مختلف 

برای رنگ‌آمیزی صورت كودكان از وسایل مختلف استفاده می‌شود. عده‌ای از ماژیك‌های معمولی، برخی از وسایل آرایشی خانم‌ها،. تعدادی از آبرنگ و برخی هم از رنگ گواش برای این کار استفاده می‌كنند. حرفه‌ای‌ها هم رنگ‌های گریم را به کار می‌برند. رنگ‌های فون دو نوعند: 1- فون خشك یا پن‌كیك 2- فون چرب یا پن‌استیك

از فون چرب برای گریم بازیگران سینما و نیز برای آرایش عروس استفاده می‌شود. برای رنگ‌آمیزی صورت كودكان گاهی از فون خشك استفاده می‌كنند كه با آب و صابون یا شیرپاك‌كن به سادگی قابل پاك كردن است. به طور كلی استفاده از ماژیك و رنگ گواش برای رنگ‌آمیزی صورت بچه‌ها توصیه نمی‌شود؛ زیرا به سادگی از روی پوست پاك نمی‌شوند و می‌توانند مضر باشند.

استفاده از آبرنگ 

اگر از آبرنگ استفاده می‌شود، پوست باید زود شسته شود و اگر از فون خشك برای رنگ كردن صورت بچه‌ها استفاده گردد، توصیه می‌شود به مدت طولانی روی صورت كودك باقی نماند و حداكثر بعد از چند ساعت با آب و صابون یا شیرپاك‌كن پاك شود و به طور کلی كودك نباید به این تفریح عادت كند.

حساسیت پوستی
استفاده از هر نوع ماده شیمیایی، از جمله رنگ روی صورت می‌تواند عوارضی به همراه داشته باشد. شایع‌ترین این عوارض، ایجاد حساسیت تماسی یا حساسیت پوستی است. ممكن است در بار اول استفاده از این مواد مشكل خاصی ایجاد نشود، اما در دفعات بعد، پوست دچار قرمزی، تورم یا خارش پوستی گردد.

جوشهای التهابی 
مشكل دیگری كه به‌خصوص با استفاده از رنگ‌های چرب در كودكان بزرگ‌تر و نزدیك سن بلوغ ممکن است به وجود آید،. مستعد شدن پوست به جوش‌های غرور جوانی است. به این ترتیب كه با مسدود شدن منافذ پوست و احتباس چربی در آنها، جوش‌های كومدونی و سپس در صورت ادامه مصرف، جوش‌های التهابی یا چركی ایجاد خواهد شد.

نکته قابل توجه
بهتر است از رنگ‌های بی‌ضرر و آن هم برای یك بار استفاده شود.
برای هر كودك پدهای یكبار مصرف به کار رود و قلم‌مو پس از دو بار مصرف كاملا شسته و تمیز شود.
مواد گریم بیشتر از چند ساعت روی صورت كودك نماند و هرچه سریع‌تر شسته شود.
از محصولات چرب، به‌خصوص برای كودكان در سنین قبل از بلوغ استفاده نشود.
به هیچ وجه از رنگ گواش و یا ماژیك برای رنگ‌آمیزی استفاده نشود.
در صورت بروز واكنش‌های حساسیتی، به متخصص پوست و مو مراجعه شود.

 

برچسب ها: پوست کودک، نقاشی روی صورت كودكان، حساسیت پوستی کودک، جوشهای التهابی کودک، رنگ‌آمیزی صورت كودكان تعداد بازديد: 3165 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز