Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 00:23

17
خرداد
باید و نبایدهای حذف موهای زائد

باید و نبایدهای حذف موهای زائد

کارشناسان به بانوانی که به هر حال خواهان نابودی موهای زائد بدن خود هستند توصیه می کنند ابتدا پوست بدن را با آب گرم شسته و خشک کنند و موضع را با صابون غیر معطر کف آلود کرده و آنگاه با تیغ در جهت مخلف رشد مواقدام به حذف موها کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کارشناسان به بانوان در خصوص استفاده از تیغ و یا موم برای حذف موهای زائد بدن هشدار می دهند. 

گفتنی است، امروزه موهای زائد بدن به یک مسئله جدی بین زنان جوان در سراسر دنیا تبدیل شده و اکثر بانوان از راه های مختلف نسبت به حذف آنها اقدام می کنند. 

براساس پژوهش ها موهای بدن برای محافظت از بدن در برابر تغییرات دما، کنترل استرس و نیز عوامل صدمه زننده خارجی و انواع حساسیت ها هستند. 

انواع روش های نابودی این موهای زائد باعث بروز حساسیت، خارش، افتادگی پوست، زخم، قرمزی، جوش، آسیب پوست و التهاب آن، رشد بیشترموها و حتی بروز مشکل رشد مو داخل پوست و تورم آن می شود. 

کارشناسان به بانوانی که به هر حال خواهان نابودی موهای زائد بدن خود هستند توصیه می کنند ابتدا پوست بدن را با آب گرم شسته و خشک کنند و موضع را با صابون غیر معطر کف آلود کرده و آنگاه  با تیغ در جهت مخلف رشد مواقدام به حذف موها کنند. 

برای جلوگیری از بروز خشکی، قرمزی و التهابات پوستی بانوان بهتر است از کرم ها و روغن های نرم کننده غیر معطر استفاده کنند و پوست بدذن خود را به آرامی خشک کنند. 

استفاده از تیغ اصلاح کهنه خود از جمله علل بروز التهاب پوستی و ورود آلودگی ها به داخل بدن است.

 

 

منبع: medicaldaily

باشگاه خبرنگاران جوان

 

برچسب ها: زیبایی، خشکی پوست، سلامت پوست، محافظت از پوست، آسیب پوست، التهاب پوست، حذف موهای زائد، علل حساسیت پوست، تیغ اصلاح تعداد بازديد: 594 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز