Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 12:13

12
خرداد
فریب شامپوهای گران قیمت را نخورید

فریب شامپوهای گران قیمت را نخورید

وجود چربی در سطح پوست سر امری طبیعی است که عامل نگه داشتن رطوبت در سطح پوست است. گاهی این چربی به یک عامل مزاحم تبدیل می شود که تنها راه حل برای رفع این مشکل شستشوی روزانه با شامپوهای مخصوص موهای چرب و با Ph حدود 5.5 است.

هیچ علت شناخته شده ای برای چربی بیش از اندازه پوست سر وجود ندارد و شستشوی روزانه موها کارآمد ترین راه حل ممکن است. 

محمد رضوانی متخصص پوست ومو، در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: وجود چربی در سطح پوست سر امری طبیعی است که عامل نگه داشتن رطوبت در سطح پوست است و نیز خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد. 

این متخصص پوست و مو افزود: گاهی این چربی به یک عامل مزاحم تبدیل می شود که تنها راه حل برای رفع این مشکل شستشوی روزانه با شامپوهای مخصوص موهای چرب و با Ph حدود 5.5 (پنج و نیم) است. 

وی اظهار داشت: عده ای از افراد علاوه بر مشکل چربی بیش از اندازه، دچار شوره سر نیز هستند. این گونه افراد باید از شامپوهای ضد شوره که دارای عوامل ضد قارچ هستند، استفاده کنند. 

رضوانی تصریح کرد: وجود شوره در سطح پوست سرتا زمانی ادامه دارد که جنس چربی فرد عوض شود. جنس چربی فرد، ارتباطی با رژیم غذایی و سبک زندگی فرد ندارد. 

وی یادآور شد: علت بارزی برای چربی بیش از اندازه پوست سر وجود ندارد و استفاده از شامپوهای تنظیم کننده چربی پوست سر، به علت وجود موادی مانند عصاره گزنه، تنها به صورت گذرا موثر است.

راکوتان، تنها داروی موثر بر ترشح غدد چربی پوست سر است که استفاده از این دارو، تنها برای درمان چربی پوست سر توصیه نمی شود.

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

برچسب ها: پوست و مو، مراقبت از مو، سلامت مو، شستشوی مو، پوست سر، شامپوی مناسب، راکوتان، عصاره گزنه، شامپو ضد شوره تعداد بازديد: 560 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز