Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 03:45

19
اردیبهشت
چگونه بخندیم؟!

چگونه بخندیم؟!

خنداندن دیگران بسیار پسندیده و ارزشمند و در واقع رفتاری بهشتی است. در واقع باید در هنگام خنداندن دیگران به تفاوت میان شوخی و گستاخی توجه کرد و به نام شوخی، شخصیت، قومیت و فرهنگ افراد را زیر سوال نبریم.

مجید ابهری، رفتارشناس در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: خنداندن دیگران بسیار پسندیده و ارزشمند و در واقع رفتاری بهشتی است. 

وی با تأکید بر اینکه خنداندن خوب است اما نه به هر قیمتی، تصریح کرد: در واقع باید در هنگام خنداندن دیگران به تفاوت میان شوخی و گستاخی توجه کرد و به نام شوخی، شخصیت، قومیت و فرهنگ افراد را زیر سوال نبریم. 

ابهری ادامه داد: تفاوت میان شوخی و گستاخی مانند تفاوت بین نمک و گچ است بنابراین تفاوت طنز فاخر با لودگی نیز در ماهیت و سرشت آن خواهد بود. 

این رفتارشناس گفت: بهتر است مهارت ممنوعیت تمسخر و درست خندیدن و خنداندن را در خود پرورش و این فرهنگ را در جامعه نشر دهیم.

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

برچسب ها: فواید خندیدن، درست خندیدن، خنداندن دیگران، تفاوت شوخی و گستاخی، تفاوت طنز فاخر با لودگی، تمسخر، درست خنداندن تعداد بازديد: 505 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز