Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - 06:07

14
اردیبهشت
نمایشگاه صنایع‌دستی اقوام ایرانی در نیاسر

نمایشگاه صنایع‌دستی اقوام ایرانی در نیاسر

رئیس شورای اسلامی شهر نیاسر یكی از مهمترین اهداف آیین گلابگیری را رونق و توسعه اقتصادی منطقه دانست و گفت: شهر نیاسر از استعدادهای خوبی چون خاك، آب، آثار و جاذبه های گردشگری و تولید گیاهان دارویی برخوردار است.

به گزارش ایرنا بخشدار نیاسر روز یكشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهاركرد: نمایشگاه صنایع دستی اقوام ایرانی در نیاسر شامل 32 غرفه صنایع دستی و محصولات بومی و سوغات محلی از تمام مراكز استانهای كشور است.

حسینعلی معظمی افزود: این نمایشگاه به مدت یك ماه جهت بازدید علاقه مندان در باغ تاریخی تالار نیاسر برپا خواهد بود.

بخشدار نیاسر با اشاره به آغاز آیین گلابگیری در این شهر گفت: نیاسر با بهره مندی از ذوق و دسترنج مردمان این خطه در صنعت گلابگیری با قدمت یك هزار ساله به عنوان قطب تولید گلاب محسوب می شود.

وی افزود: استعداد ذاتی و منابع طبیعی مردمان این منطقه در پرورش گل محمدی با افتخار شست و شوی عتبات عالیات و حرم مطهر سلطانعلی ابن محمدباقر (ع) با گلاب ناب نیاسر حرف اول را می زند.

رئیس شورای اسلامی شهر نیاسر نیز یكی از مهمترین اهداف آیین گلابگیری را رونق و توسعه اقتصادی منطقه دانست و گفت: شهر نیاسر از استعدادهای خوبی چون خاك، آب، آثار و جاذبه های گردشگری و تولید گیاهان دارویی برخوردار است.

مهدی تقی پور تاكید كرد: جذب سرمایه گذاران جهت بهره برداری از موقعیت های خاص این منطقه حائز اهمیت است.

سطح زیر كشت گل محمدی در گلستان های نیاسر 250 هكتار و میانگین برداشت این محصول در هر هكتار حدود پنج تن است و از هرتن گل محمدی نیز یك و نیم تن گلاب مرغوب استحصال می شود.

نیاسر در 20 كیلومتری كاشان واقع است.

 

 

منبع: ایرنا

 

برچسب ها: گلابگیری، صنایع دستی، نمایشگاه صنایع‌ دستی، برنامه نمایشگاه ها، نمایشگاه اقوام ایرانی، نمایشگاه نیاسر، نمایشگاه کاشان تعداد بازديد: 351 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز