Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 11:57

13
اردیبهشت
درمان اعتیاد با طب سنتی

درمان اعتیاد با طب سنتی

با استفاده از ماده‌ای به نام افتیمون می‌توان نسبت به درمان افراد معتاد اقدام کرد. به این صورت که باید 2 قاشق مرباخوری از پودر گیاه افتیمون را با آب پنیر (ماء‌الجبن) مخلوط کرده که با مصرف آن معده و روده فرد، معتاد پاکسازی می‌شود.

محمد دریایی در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، در ارتباط با درمان و پیشگیری از اعتیاد به روش طب سنتی اظهار داشت: با استفاده از ماده‌ای به نام افتیمون می‌توان نسبت به درمان افراد معتاد اقدام کرد.

به این صورت که باید 2 قاشق مرباخوری از پودر گیاه افتیمون را با آب پنیر (ماء‌الجبن) مخلوط کرده که با مصرف آن معده و روده فرد، معتاد پاکسازی می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه ماده گیاهی افتیمون به راحتی قابل دسترس است، افزود: گیاهانی همچون شقایق و اسطوخودوس نیز سبب می‌شود زمینه‌های اعتیاد در فرد کاهش یابد. 

متخصص طب گیاهی ادامه داد: مصرف حبوبات همراه با سبزی و میوه‌جات تازه نیز به پاکسازی بدن فرد معتاد کمک کرده و سبب می‌شود تا فرد کمتر به سمت مواد مخدر گرایش یابد. 

دریایی با اشاره به اینکه برای درمان اعتیاد، مصرف نکردن دخانیات همچون سیگار باید مدنظر قرار گیرد، افزود: مصرف انواع جوانه و دود کردن انواع بوهای خوش همچون مشک، عنبر و عود اشتها به مواد مخدر را در فرد معتاد کاهش می‌دهد. 

وی خاطرنشان کرد: مصرف دم کرده گیاهانی همچون رازیانه و آویشن نیز سبب کمتر شدن میل یا گرایش به سمت مواد مخدر می‌شود و بخور یا استفاده از عطر گل نرگس، یاس و گل سرخ یک یا دو بار در روز قبل از میل غذای اصلی، در پیشگیری و درمان اعتیاد بسیار مؤثر است.

 

 

منبع: خبرگزاری فارس

 

برچسب ها: اسطوخودوس، آب پنیر، آویشن، پیشگیری از اعتیاد با طب سنتی، درمان اعتیاد با طب سنتی، گیاه افتیمون، ماء‌الجبن، شقایق، تغذیه و اعتیاد، رازیانه تعداد بازديد: 463 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز