Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 17:01

12
اردیبهشت
بهبود حافظه سالمندان با استشمام رزماری

بهبود حافظه سالمندان با استشمام رزماری

تجزیه و تحلیل نتایج نشان داد عطر رزماری به شکل قابل توجهی موجب افزایش حافظه مربوط به آینده در افراد حاضر در اتاق های معطر با عطر این گیاه شد. در مورد حالات خلق و خو هم، رزماری به شکل چشمگیری موجب افزایش سطح هوشیاری و آگاهی شد.

طبق ادعای یک مطالعه جدید، استشمام رایحه روغن رزماری می تواند به بهبود قدرت مغز افراد مسن کمک کند.

به گزارش خبرنگار مهر، طبق یافته محققان دانشگاه نورث آمبریا انگلستان، عطر رزماری موجب بهبود قدرت حافظه و توانایی یادآوری خاطرات افراد مسن می شود. 

محققان در این آزمایش، عطر روغن رزماری و اسطوخودوس را از طریق چکاندن ۴ قطره از این عطرها بر روی دستگاه پخش کننده بوی عطر و روشن کردن دستگاه به مدت ۵ دقیقه قبل از ورود شرکت کنندگان به اتاق های آزمایش در این اتاق ها پخش کردند. 

در مجموع ۱۵۰ فرد شرکت کننده بالای ۶۵ سال در این مطالعه حضور داشتند و هر یک به طور تصادفی به یکی از اتاق های دارای عطر رزماری، اسطوخودوس یا اتاق بدون هرگونه عطری اختصاص داده شدند. 

این افراد یکبار در اتاق در معرض تست های طراحی شده برای ارزیابی عملکرد حافظه مربوط به آینده شان قرار گرفتند. از آنها خواسته شد پیامی را که در طول این آزمایش به آنها رسیده بود به خاطر بیاورند و در زمان مشخصی به آن اشاره کنند. 

همچنین این شرکت کنندگان نظرسنجی مربوط به وضعیت اخلاقی شان قبل و بعد از انجام تست ها را در اتاق های معطر یا بدون رایحه تکمیل کردند. 

تجزیه و تحلیل نتایج نشان داد عطر رزماری به شکل قابل توجهی موجب افزایش حافظه مربوط به آینده در افراد حاضر در اتاق های معطر با عطر این گیاه شد. 

در مورد حالات خلق و خو هم، رزماری به شکل چشمگیری موجب افزایش سطح هوشیاری و آگاهی شد و عطر اسطوخودوس به شکل قابل توجهی موجب افزایش حس آرامش و خشنودی فرد شد.

 

 

منبع: خبرگزاری مهر

 

برچسب ها: رایحه درمانی، مشکلات سالمندان، رایحه روغن رزماری، فواید روغن رزماری، بهبود قدرت مغز، بهبود حافظه سالمندان، استشمام رزماری تعداد بازديد: 407 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز