Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 12:03

28
فروردین
نمايشگاه كتاب در «شهرآفتاب» (1)

نمايشگاه كتاب در «شهرآفتاب» (1)

علی اکبرزاده درباره چگونگی انتخاب دانش آموزان برای تخصیص یارانه‌های اعلام شده، گفت: برای اجرای این طرح تلاش شده تا دانش آموزانی انتخاب شوند که محل سکونت آن‌ها به محل برگزاری نمایشگاه کتاب تهران نزدیک باشد.

مدیر کمیته اجرایی نمایشگاه کتاب باتقدیر از تلاش‌های شبانه‌روزی شهرداری برای آماده‌سازی شهر آفتاب، در عین حال تاکید کرد که این مجموعه هنوز به طور کامل تحویل ستاد نمایشگاه کتاب نشده است.

حسین صفری مدیر کمیته اجرایی و رفاهی بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران روز چهارشنبه ۲۵ فروردین، موعد تعیین شده به شهرداری تهران برای تحویل شهر آفتاب به ستاد برگزاری این نمایشگاه، در گفتگو با مهر و در پاسخ به این سوال که آیا مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب تحویل مسئولان نمایشگاه شده است یا خیر؟، گفت: اگرچه قرار بود بیست و پنجم فروردین ماه فضاهای مسقف تحویل ستاد نمایشگاه کتاب شود.

اما علیرغم حضور یک ماهه تمامی‌مسئولان مربوط به ساخت مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب از شهرداری تهران در این مجموعه و فعالیت عمرانی بسیار سنگینی برای ساخت سالن‌های سه‌قلو، ملل و یو شکل « U » انجام داده است، تا این لحظه بخش شرقی سالن سه قلو و بخشی هم در سالن یو شکل « U » - که فضای اداری ما است -، تنها سالن‌هایی است که تحویل ما شده است.

وی با تاکید بر اینکه البته نیاز بوده که تمامی‌سالن‌ها با تمامی‌تجهیزات و زیرساخت‌های لازم از جمله برق و تلفن و مخابرات و ... تحویل ستاد نمایشگاه شود، افزود: مسئولان مربوطه و تمامی‌پیمانکاران و کارکنان و کارگران در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب با سرعت و جدیت تمام مشغول تدارک و آماده‌سازی مابقی بخش‌ها و سالن‌ها هستند و طبق وعده دوستان شهرداری تهران این فضاها حداکثر تا یکی، دو روز آینده تحویل ستاد نمایشگاه می‌شود.

در هر حال ما امیداوریم که از جدول زمانبندی نمایشگاه عقب نیفتم و طبق وعده‌ای که به ناشران داده‌ایم ۷ اردیبهشت فضاهای نمایشگاهی و در واقع غرفه‌ها را در اختیار آنها بگذاریم. صفری ادامه داد: بدیهی است هر چقدر فعالیت‌های عمرانی که دوستان ما در مجموعه شهرداری تهران با جدیت و سرعت در حال انجام آنها هسند، دیرتر به اتمام برسد، ما از زمانبندی‌مان عقب‌تر خواهیم افتاد و شاید مشکلاتی را در تحویل فضاهای نمایشگاهی به ناشران، برای ما ایجاد کند.

ما البته نگران نیستیم اما با توجه به گستردگی مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب و عملیات عمرانی در حال انجام در آن، علیرغم تلاش‌های شبانه‌روزی دوستان شهرداری تهران، می‌بایست بر سرعت این عملیات بیش از پیش اضافه شود.

اختصاص یارانه خرید کتاب به ۸۶ هزار دانش آموز

در همین حال مدیرکل فرهنگی هنری اردویی و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش از اختصاص بن ۵۰ هزار تومانی به ۸۶ هزار دانش آموز و معلم در استان‌های تهران، قم و البرز در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب تهران خبر داده است.

علی اکبرزاده درباره چگونگی انتخاب دانش آموزان برای تخصیص یارانه‌های اعلام شده، به ستاد خبری بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: برای اجرای این طرح تلاش شده تا دانش آموزانی انتخاب شوند که محل سکونت آن‌ها به محل برگزاری نمایشگاه کتاب تهران نزدیک باشد. از این رو در نخستین دوره این طرح، ۸۰ هزار دانش آموز برای دریافت یارانه خرید کتاب انتخاب شده‌اند.

همچنین یارانه ۶۰ هزارتومانی به ۶ هزار معلم جهت خرید کتاب از بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اختصاص یافت...

 

 

 

برای خواندن بخش دوم «نمايشگاه كتاب در «شهرآفتاب»- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: ترویج کتابخوانی، کتاب، نمايشگاه كتاب، شهر آفتاب، محل نمایشگاه کتاب، یارانه خرید کتاب، فروشگاه شهروند شهر آفتاب تعداد بازديد: 446 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز