Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 16:19

22
فروردین
توصیه به مبتلایان آسم و آلرژی

توصیه به مبتلایان آسم و آلرژی

حساسیت فصلی یکی از مشکلاتی است که برخی از افراد در فصل بهار و پاییز با آن رو به رو می‌شوند. ژنتیک از موثر‌ترین عوامل ابتلا به حساسیت است که اگر والدین دچار حساسیت باشند، امکان بروز حساسیت در فرزندان نیز وجود دارد.

‌فوق تخصص آسم و آلرژی گفت: افراد با دوری از هر ماده‌ای که به آن حسیاست دارند، می‌توانند در کنترل آلرژی خود موثر باشند. 

محمدعلی زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه چهارمحال وبختیاری، با اشاره به اینکه آلرژی‌ فصلی یکی از انواع شایع آلرژی‌هاست، اظهار کرد: حساسیت فصلی یکی از مشکلاتی است که برخی از افراد در فصل بهار و پاییز با آن رو به رو می‌شوند.

وی افزود: ژنتیک از موثر‌ترین عوامل ابتلا به حساسیت است که اگر والدین دچار حساسیت باشند، امکان بروز حساسیت در فرزندان نیز وجود دارد. 

زمانی تصریح کرد: موادی همچون گرده گیاهان، برخی داروها، مو و پشم و پر حیوانات، گرد و غبار هوا، برخی غذاها و نیش حشرات آلرژی‌زا هستند و باعث می‌شوند که سیستم ایمنی بدن، بیش از حد فعال شود. 

وی در خصوص علائم آلرژی، گفت: آبریزش بینی، ریزش اشک، سرفه، عطسه و اشکال در تنفس، گرفتگی بینی‌، خارش و تورم پوست، خشکی و قرمزی پوست و حتی بروز جوش‌های پوستی را می‌توان از علائم آلرژی بیان کرد. نوع این علائم بستگی به واکنش افراد نسبت به آن ماده آلرژی‌زا متفاوت است. 

زمانی، تغییر محل زندگی، عدم استفاده بیش از حد از آنتی بیوتیک خوراکی و تزریقی و انجام درمان‌های پیشگیرانه قبل از شروع حساسیت را از جمله موارد درمان آلرژی بیان کرد و افزود: واکسن آلرژی ایمونوتراپی برای افرادی که در مقابل درمان حساسیت مقاوم هستند، تجویز می‌شود.

 

 

منبع: ایسنا

 

برچسب ها: درمان آلرژی، آلرژی فصلی، علائم آلرژی، حساسیت فصلی، انواع آلرژی، آلرژی پاییزه، آلرژی بهاره، متخصص آسم و آلرژی تعداد بازديد: 565 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز