Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 23:07

14
فروردین
بهترین درمان حساسیت های بهاره

بهترین درمان حساسیت های بهاره

طبق دیدگاه طب چینی، حساسیت‌ها بر اثر ضعیف بودن جریان انرژی در بخشی از اندام‌های بدن به وجود می‌آید. با از راه رسیدن فصل بهار حساسیت‌ها نیز عود می‌کند و در این بین درمان‌های طبیعی می‌توانند در کنترل حساسیت بسیار موثر واقع شوند.

یک پزشک عمومی گفت: حساسیت فصلی بهاره یکی از انواع آلرژی‌هاست که بسیاری شیوع دارد. 

دکتر فرنوش رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه البرز، گفت: روش‌های درمان‌ چینی در زمینه حساسیت‌های فصلی بسیار موثرند و در این روش‌ها با فشار آوردن روی پنج نقطه روی کف پا می‌توان حساسیت فصلی را کاهش داد. 

وی افزود: طبق دیدگاه طب چینی، حساسیت‌ها بر اثر ضعیف بودن جریان انرژی در بخشی از اندام‌های بدن به وجود می‌آید. با از راه رسیدن فصل بهار حساسیت‌ها نیز عود می‌کند و در این بین درمان‌های طبیعی می‌توانند در کنترل حساسیت بسیار موثر واقع شوند. 

رضایی تصریح کرد: اگرچه درمان‌های گوناگونی برای این بیماری وجود دارد، ولی هیچ کدام درمان قطعی نبوده و تنها باعث تسکین علایم بیمار می‌شود. آنچه که تاکنون مشخص شده این است که بهترین درمان پرهیز از تماس با ماده حساسیت‌زا و تماس با گرده گیاهان واستفاده از ماسک است. 

رضایی افزود: گرچه بعضی از افراد نقل مکان بیمار را به منطقه‌ای دیگر توصیه می‌کنند، اما به نظر می‌رسد این روش همیشه مفید نبوده و گاهی سبب بروز عوارض اجتماعی و خانوادگی برای فرد می‌شود. از سوی دیگر هیچ تضمینی وجود ندارد که شخص به مواد موجود در آن منطقه حساسیت پیدا نکند، از این رو این روش اکنون منسوخ شده است. 

این پزشک عمومی در پایان در رابطه با استفاده از درمان دارویی نیز گفت: عارضه اصلی این داروها که عمدتا تحت عنوان آنتی هیستامین‌ها یا داروهای ضد هیستامین شناخته می‌شوند، ایجاد خواب آلودگی در فرد است که عارضه‌ای دردسرساز در کارهای حساسی مانند رانندگی است، البته در سالیان اخیر داروهایی با عوارض جانبی کمتر و قیمت گران‌تر تولید شده است که اکنون در بازار دارویی ایران نیز موجود است.

 

منبع: ایسنا

 

برچسب ها: طب سنتی، درمان آلرژی، آلرژی فصلی، درمان حساسیت فصلی، طب چینی، حساسیت بهاره، آنتی هیستامین‌ تعداد بازديد: 619 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز