Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 10:04

27
اسفند
«پیام آوران نوروزی» به برج آزادی می‌روند

«پیام آوران نوروزی» به برج آزادی می‌روند

در خلاصه نمایش «پیام آوران نوروزی» (شال های جادویی) آمده است: در گذشته بسیار دور، همه ماه های سال ۳۰ روز حساب می شده و مردم در ۵ روزی که در آخر سال اضافه می آمده به جشن و سرور برای سال جدید می پرداختند.

نمایش «پیام آوران نوروزی» (شال های جادویی) به نویسندگی و کارگردانی جواد انصافی از ۳ فروردین در سالن اصلی مجموعه برج آزادی روی صحنه می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، این نمایش که به نوعی سیاه بازی محسوب می شود با تلفیق نمایش و موسیقی، پیام آوران نوروز شهرها و اقوام مختلف را معرفی می کند. 

در خلاصه نمایش «پیام آوران نوروزی» (شال های جادویی) آمده است: در گذشته بسیار دور، همه ماه های سال ۳۰ روز حساب می شده و مردم در ۵ روزی که در آخر سال اضافه می آمده به جشن و سرور برای سال جدید می پرداختند. یکی از رسوم این جشن ها، انتخاب یکی از پیام آوران نوروز به عنوان پادشاه بوده و هرچه او حکم می کرده، دیگران موظف به انجامش بوده اند. 

جواد انصافی نویسنده، کارگردان و بازیگر، احمد آهسته، محمدرضا قربانی، حمید رئوف، رضا معراجی، امیر محمد انصافی بازیگران، امیر حسین انصافی بازیگر، آهنگساز و نوازنده، رامین عبداللهی بازیگر و نوازنده، حسن مصطفی پور بازیگر و نوازنده و فروغ یزدان عاشوری طراح لباس این گروه نمایشی را تشکیل می دهند. 

داستان نمایش «پیام آوران نوروزی» حاصل پژوهش ۵ ساله جواد انصافی است که در قالب کتابی به نام نوید بهار، نمایش نوروز به چاپ رسیده و علاقمندان می توانند این کتاب را در محل اجرای نمایش تهیه کنند. 

نمایش «پیام آوران نوروزی» (شال های جادویی) به نویسندگی و کارگردانی جواد انصافی از ۳ تا ۱۲ فروردین از ساعت ۲۰ در سالن اصلی مجموعه برج آزادی روی صحنه می رود. 

علاقمندان می توانند برای تهیه بلیت این نمایش به گیشه مجموعه برج آزادی مراجعه کنند.

 

 

منبع: خبرگزاری مهر

 

برچسب ها: عید نوروز، آئین نوروز، مراسم سال نو، پیام آوران نوروزی، شال های جادویی، برج آزادی، نمایش های نوروزی تعداد بازديد: 518 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز