Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 10:49

27
اسفند
بهداشت سفر از زبان معاون وزیر

بهداشت سفر از زبان معاون وزیر

اولین اصل بهداشت سفر این است که مردم قوانین رانندگی را رعایت کنند، چون از سه عامل حادثه ساز که خودرو، جاده و اشتباه انسانی است، برای دو عامل اول فعلا کار زیادی نمی توانیم بکنیم بنابراین باید از مردم می خواهیم که با آرامش رانندگی کنند.

علی اکبر سیاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار سلامت ایرنا در پاسخ به پرسشی درباره اصول بهداشت سفر گفت: مهمترین اصل بهداشت سفر ایمنی رانندگی است، چون متاسفانه آمار تصادفهای رانندگی در کشور ما بالاست و روزانه 54 نفر در ایران بر اثر تصادف رانندگی فوت می کنند و 110نفر معلول و مصدوم می شوند.

وی افزود: اولین اصل بهداشت سفر این است که مردم قوانین و مقررات رانندگی را رعایت کنند، چون از سه عامل حادثه ساز که خودرو، جاده و اشتباه انسانی است، برای دو عامل اول فعلا کار زیادی نمی توانیم بکنیم بنابراین باید از مردم می خواهیم که با آرامش رانندگی کنند و رفتارهای مخاطره آمیز در رانندگی نداشته باشند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت ادامه داد: دومین اصل بهداشت سفر استفاده از مواد غذایی سالم است، چون مسمومیت غذایی بعد از تصادفهای رانندگی بیشترین آسیبی است که در سفر به وجود می آید.

وی گفت: اصل سوم بهداشت سفر این است که تا جای ممکن از مصرف غذاهای بین راهی و اغذیه فروشی های نامعتبر خودداری کنیم اما اگر غذا با خود می بریم باید بدانیم که غذاهای گرم برای مدت بیش از دو ساعت خراب می شود.

وی افزود: در سفر باید از بردن غذاهای فاسد شدنی مانند شیر، لبنیات برای زمان طولانی خودداری کرد و به خصوص استفاده از آب بهداشتی و سالم بسیار اهمیت دارد، باید تا جای ممکن از آبهای بطری شده مطمئن نوشید.

سیاری ادامه داد: اصل چهارم و نکته بسیار مهم دیگر این است که در ایام نوروز به سر می بریم و این روزها فرصت مغتنمی است برای شادی، نشاط زیرا ما در کشور سیستم برای گریه کردن داریم ولی سیستم مشخصی برای شادی کردن نداریم.

معاون وزیر بهداشت گفت: تعطیلات نوروز فرصت مغتنمی است است که صله رحم که توصیه دینی نیز هست، بجا آوریم به دید و بازدید اقوام و دوستان برویم، به نیازمندان کمک کنیم و به دیدار سالمندان و افرادی که در آسابشگاهها هستند، برویم.

وی افزود: افراد زیادی هستند که در آسایشگاهها غریب و بی کس زندگی می کنند و از نطر روانشناسی به شادی و نشاط نیازمندند و سر زدن به آنها باعث خوشحالی آنها می شود.

سیاری گفت: نکته مهم دیگر پرهیز از مصرف بیش از حد مواد شور، چرب و شیرین است، علاوه بر آن با توجه به تغییر فصل، همراه داشتن لباس مناسب و گرم در سفر لازم است تا از سرماخوردگی در سفر پیشگیری شود.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا درباره بهداشت مسافرخانه ها و اماکن عمومی گفت: بیش از چهار هزار و 500 مامور بر بهداشت یک میلیون و 200 هزار امکنه عمومی نظارت می کنند و اگر مشکل بهداشتی مانند وجود فاضلاب یا حشرات و حیوانات موذی و پسماندها یا هر نوع تخلف و مخاطره بهداشتی در این اماکن مشاهده شد، شهروندان می توانند با تلفن های 190 یا 1490 تماس بگیرند تا در اسرع وقت به مشکل رسیدگی شود.

 

 

منبع: ایرنا

 

برچسب ها: مسمومیت غذایی، تغذیه در سفر، سفرهای نوروزی، تعطیلات نوروز، مسافرت های نوروزی، اصول سفر، بهداشت سفر تعداد بازديد: 591 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز