Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 08:31

26
اسفند
آجیل رنگی نخرید

آجیل رنگی نخرید

آجیل بهمن خدادادیان، با تاکید بر خریداری آجیل از فروشگاه‌های معتبر، گفت: متاسفانه روزهای مانده به عید با توجه به افزایش خرید آجیل، شاهد فروش آن توسط دستفروش‌ها نیز هستیم.

کارشناس مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه هشدار داد، افراد از خرید آجیل‌های رنگی و براق خودداری کنند. 

آجیل بهمن خدادادیان، با تاکید بر خریداری آجیل از فروشگاه‌های معتبر، گفت: متاسفانه روزهای مانده به عید با توجه به افزایش خرید آجیل، شاهد فروش آن توسط دستفروش‌ها نیز هستیم. 

وی با بیان اینکه سلامت آجیل عرضه شده توسط دستفروش‌ها مورد تایید نیست، اظهار کرد: عمدتا این افراد آجیل‌های مانده و کپک زده را عرضه می‌کنند که هیچ نظارت بهداشتی هم بر روی آنها صورت نمی‌گیرد. 

خدادادیان با اشاره به وجود کپک "آسپرژیلوس" در آجیل‌های مانده و کهنه، گفت: این کپک نوعی سم به نام "آفلاتوکسین" از خود ترشح می‌کند که سرطان زا بوده و می‌تواند مسمومیت های شدید را رقم بزند. 

این کارشناس بهداشت در همین راستا توصیه کرد: افراد حتما آجیل را از مراکز معتبر تهیه کرده و حتما به ظاهر آجیل و تازگی آن توجه داشته باشند. 

خدادادیان همچنین توصیه کرد: افراد آجیل خام خریده و از خرید آجیل‌های رنگی و براق و بوداده خودداری کنند. 

این کارشناس بهداشت با اشاره به ممنوعیت فروش آجیل‌های رنگی گفت: هر موردی که از این نوع آجیل‌ها دیده شود با آن برخورد می‌شود. 

وی با بیان اینکه گشت‌های نظارت در روزهای مانده به عید که اوج فروش آجیل است تشدید می‌شود، از مردم نیز خواست تا در صورت مشاهده هرگونه آجیل رنگی موارد را با تماس با شماره 190 گزارش دهند. 

وی تصریح کرد: چنانچه آجیل‌ها با موادی مانند زعفران و یا زردچوبه رنگ شده باشند مانعی ندارد، اما متاسفانه عمده رنگ‌های مورد استفاده برای رنگ کردن آجیل‌ها شیمیایی و سرطان زاست. 

خدادادیان با بیان اینکه آجیل‌های "درهم" کیفیت خوبی ندارند، توصیه کرد: افراد اقلام آجیل را جداگانه و بصورت خام تهیه کرده و سپس با هم مخلوط کنند.

 

منبع: ایسنا

 

برچسب ها: خواص آجیل، نگهداری آجیل، سلامت آجیل، آفلاتوکسین، خرید آجیل عید، آجیل شب عید، آجیل رنگی تعداد بازديد: 455 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز