Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 22:57

24
اسفند
توصیه‌های هلال احمر در نوروز 95

توصیه‌های هلال احمر در نوروز 95

در هنگام مسافرت به کودک خود بیاموزید که آب برخی از شیرهای آب پارک‌ها و معابر عمومی، ممکن است غیرآشامیدنی باشد. در هنگام مسافرت مواد غذایی مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های معتبر تهیه و از عدم انقضای تاریخ مصرف آن اطمینان حاصل کنید.

جمعیت هلال‌احمر با توجه به نزدیک‌شدن ایام نوروز 95 و آغاز سفرهای نوروزی، به‌منظور آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی به مردم برای پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی و مواجهه با بیماری‌های مبتلابه‌ در سفر، توصیه‌های امدادی، بهداشتی و سلامتی برای هموطنان ارائه داد.

به گزارش سرویس «سلامت» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، توصیه‌های امدادی، بهداشتی و سلامتی جمعیت هلال‌احمر در چند بخش در اختیار هموطنان قرار می‌گیرد تا با رعایت این نکات بتوانند اوقاتی خوش و بدون هر نوع حادثه و ناخوشایندی را در ایام نوروز برای خود و خانواده رقم بزنند. بر این اساس در بخش سوم این توصیه‌ها به اهمیت و ضرورت توجه به سلامت در سفر پرداخته‌ایم.

سلامت در سفر

- در هنگام مسافرت به کودک خود بیاموزید که آب برخی از شیرهای آب پارک‌ها و معابر عمومی، ممکن است غیرآشامیدنی باشد.

- در هنگام مسافرت مواد غذایی مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های معتبر تهیه و از عدم انقضای تاریخ مصرف آن اطمینان حاصل کنید.

- در حین سفر؛ تا جایی که امکان دارد از غذاهای ساده و مطمئن که خودتان تهیه‌ کرده‌اید، استفاده و از مصرف سالاد و سبزیجات در رستوران‌ها خودداری کنید.

- هموطن گرامی! از ریختن زباله در اماکن و معابر عمومی جدا خودداری کنید. زباله‌های خود را در طول سفر، در کیسه‌های نایلون نگهداری و در سطل زباله شهری بریزید.

- هموطن گرامی! سیگار کشیدن در مراکز زیارتی، اماکن عمومی و وسیله نقلیه همگانی، تجاوز به حقوق عمومی جامعه محسوب می‌شود و ازنظر قانونی نیز ممنوع است. از این عمل غیراخلاقی جدا خودداری کنید.

- آیا می‌دانید مطالعه در داخل وسایل نقلیه در حال حرکت، موجب خستگی و آسیب جدی چشم می‌شود؟!

- بنابر اعلام روابط عمومی هلال احمر، حین سفر از حمل گوشت و تخم‌مرغ خام و فرآورده‌های لبنی با ماندگاری کوتاه خودداری کنید؛ چراکه به‌سرعت فاسد می‌شود.

 

 

منبع: ایسنا

 

برچسب ها: مسافرت، سفرهای نوروزی، تغذیه و سفر، توصیه های هلال احمر برای نوروز، توصیه های نوروزی، سلامت در سفر تعداد بازديد: 627 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز