Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 00:17

12
اسفند
رقابت طراحان لباس در تالار وحدت

رقابت طراحان لباس در تالار وحدت

مسابقه زنده طراحی لباس صبح روز سه شنبه 11 اسفندماه در تالار وحدت آغاز شد. در این برنامه که با حضور علی مرادخانی، حمید قبادی، سومبات هاکوپیان و صدیقه پاک بین افتتاح شد، 20 شرکت کننده از شهرهای مختلف ایران به تالار وحدت آمدند.

مسابقه زنده طراحی لباس صبح روز سه شنبه 11 اسفندماه در تالار وحدت آغاز شد. در این برنامه که با حضور علی مرادخانی، حمید قبادی، سومبات هاکوپیان و صدیقه پاک بین افتتاح شد، 20 شرکت کننده از شهرهای مختلف ایران به تالار وحدت آمدند تا در فضایی اختصاصی در مدت سه روز به رقابت بپردازند.

در سالنی که برای این رقابت آماده شده است اتاقک‌های کوچکی برای هر شرکت کننده در نظر گرفته شده که در هر کدام از آن‌ها یک چرخ خیاطی، میز رسم و مانکن قرار گرفته است. در انتهای سالن هم چند میز اتو و چرخهای سردوز قرار داده شده تا شرکت کنندگان در موقع نیاز از آن‌ها استفاده کنند.

توپ‌های پارچه در گوشه دیگری از سالن قرار گرفته و نوارهای خرج کار هم کنار آن‌ها قرار داده شده است. به هر شرکت کننده لوازم کار شامل کاغذ طراحی، کاغذ پوستی برای رسم الگو و... داده می‌شود تا همه آن‌ها با ابزاری یکسان کار خود را آغاز کنند.

سالن مسابقه به شکل زیبایی آماده شده است. سبدهای گل که به محل طراوت می‌دهند، شمع‌های روشن و لوسترهایی که بالای هر غرفه آویزان شده، فضای شیک و آرامی برای طراحان ایجاد کرده است. روسری‌هایی که آرم جشنواره روی آن‌ها چاپ شده، در ظاهر شرکت کنندگان هم موقعیت برابری ایجاد کرده است.

از شرکت کنندگان خواسته شد به طراحی مانتوی اجتماع با سایز 38 بپردازند و طرحی را ارائه دهند که قابل تولید انبوه و استفاده در اجتماع باشد.

صدیقه پاک بین در توضیح این مسابقه که توسط انجمن طراحان لباس و پارچه ایران و با همیاری کارگروه ساماندهی مد و لباس برگزار می‌شود گفت: یک گروه پارچه به انجمن طراحان لباس پیشنهاد شد و در نهایت یک پارچه کاملاً ایرانی انتخاب شد تا به همراه 12 خرج کار در اختیار شرکت کنندگان قرار بگیرد. تمام مواد در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفته است تا آن‌ها در مدت سه روز به طراحی، الگوسازی، برش و دوخت لباس بپردازند.

پاک‌بین ادامه داد: این 20 نفر شرکت کننده از میان 120 نفر انتخاب شدند و ما اصلاً فکر نمی‌کردیم چنین استقبالی از مسابقه بشود. در روز آخر مسابقه بیست دست لباس در همین محل نمایش داده میشودئ و از تولیدکنندگان دعوت می‌کنیم تا طرح مورد نظر خود را برای به تولید رساندن انتخاب کنند. امیدوارریم این مسابقه باعث شود جایگزینی برای برندهای خارجی ایجاد کنیم و یک رقابت سالم بین برندهای داخلی و خارجی داشته باشیم.

علی مرادخانی هم با اشاره به ضرورت برگزاری چنین برنامه‌هایی گفت: مهارت در طراحی و دوخت لباس یک بحث است و توجه به مفهوم کار یک بحث دیگر. بنابراین اگر بیشتر به هویت سازی در آثار توجه شود بهتر است. مد و لباس از جاهای مختلف به کشور ما می‌آید اما کار این جشنواره هویت بخشی و انجام کارهای مفهومی در حوزه لباس است.

زینب صنعت کاران، الهه رضایی، ماندانا درخشان فر، علی اصغر یوسف پور، مهنوش تیمورزاده، فاطمه شجاعی ارانی، حمید یوسفی، نیکو بنی طبا، مرضیه نعمتی، عاطفه زواربراشکی، فریبا چراغی، شیوا عبادزاده، مریم زارعین، زهرا علی نقیان، فریبا زارعی، مرضیه فرزین، مریم افضلی، مریم کردی، آزاده آریایی و فاطمه باستانی شرکت کنندگان در این مسابقه هستند.

مسابقه زنده طراحی لباس تا 13 اسفندماه ادامه دارد.

 

منبع: شروع آنلاین

 

برچسب ها: تالار وحدت، رقابت طراحان لباس در تالار وحدت، مسابقه طراحی لباس، انجمن طراحان لباس، دوخت لباس تعداد بازديد: 422 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز