Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 06:08

24
بهمن
ورزش و سلامتی سیستم گوارش

ورزش و سلامتی سیستم گوارش

شروع ورزش از دوران کودکی، ترکیب میکروبی روده را در جهت بهبود کیفیت آن، تغییر می‌دهد. در واقع ورزش کردن با ارتقای عملکرد مغز و فعالیت سوخت و ساز بدن، تاثیر مثبت خود را بر سلامت اعمال می‌‌کند.

در مورد تاثیر مثبت ورزش بارها صحبت شده است اما تحقیقات جدید حاکی از آن است که  شروع آن از سال‌های نخست زندگی، سلامت مغز و تقویت سوخت‌وساز بدن را تضمین می‌کند. 

در بررسی انجام شده در دانشگاه کلرادو دریافتند: تاثیر مثبت ورزش کردن روی میکروب‌های مفید در سیستم گوارشی از دیگر ویژگی‌های آن به حساب می‌آید.

در این بررسی ذکرشده است که شروع ورزش از دوران کودکی، ترکیب میکروبی روده را در جهت بهبود کیفیت آن، تغییر می‌دهد. در واقع ورزش کردن با ارتقای عملکرد مغز و فعالیت سوخت و ساز بدن، تاثیر مثبت خود را بر سلامت اعمال می‌‌کند. 

محقق ارشد این مطالعه گفت: روده انسان حاوی میلیاردها میکرو ارگانیسم است که پس از تولد داخل روده‌ها جای می‌گیرند و این موجودات زنده جهت بهبود سیستم ایمنی و عملکردهای سیستم عصبی تاثیر دارند. 

در این بررسی آزمایشگاهی متخصصان آمریکایی دریافتند موش‌هایی که در سنین پایین‌تر ورزش روزانه را انجام داده‌اند در مقایسه با موش‌های کم تحرک از ساختارهای میکروبی بهتری برخوردارند.

به گزارش مدیکال دیلی، اگرچه در این مطالعه سن دقیقی که این میکروب‌های روده می‌توانند تغییر پیدا کنند، مشخص نشده اما بررسی‌ها حاکی‌ست هرچه این اقدام در سنین پایین‌تر شروع شود تاثیرات مثبت آن بیشتر می‌شود.

 

 

تغذیه آنلاین

برچسب ها: تاثیر مثبت ورزش، تقویت سوخت‌وساز بدن، تاثیر ورزش روی سیستم گوارشی، بهبود سیستم ایمنی، میکروب‌های روده تعداد بازديد: 403 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز