Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 04:57

18
بهمن
کبد شما، مغز شما را می‌خورد!

کبد شما، مغز شما را می‌خورد!

افرادی که دارای چاقی در ناحیه شکم می‌باشند سه برابر بیشتر، مستعد از دادن حافظه و زوال عقل هستند.

افرادی که دارای چاقی در ناحیه شکم می‌باشند سه برابر بیشتر، مستعد از دادن حافظه و زوال عقل هستند. بر طبق آخرین تحقیقات انجام شده در دانشگاه شیگاکو، دلیل آن هم کاملا مشخص شده و اما دلیل آن چه می‌تواند باشد؟ آنچه بررسی‌ها نشان داده، وقتی فرد دارای شکم چاق باشد، کبد می‌بایستی مستمرا کار کند تا بتواند متابولیسم بدن را کنترل کند و در این صرف انرژی کبد باید از ماده PPARalpha استفاده کند که ابتدا از آن استفاده کرده و سپس به منابع دیگری از آن دستبرد می‌زند و یکی از اعضاء بدن که در آن این ماده وجود دارد مغز و قسمت هیپوتالاموس (مرکز حافظه مغز) است.

بدین صورت به راحتی از قسمت هیپوتالاموس استفاده کرده و PPARalpha  آن را تخلیه کرده و فرد دچار کم حافظگی و بعضا كند ذهنی می‌گردد. بررسی‌ها نشان داده که افراد چاق بیش از سایر افراد که لاغر می‌باشند دچار زوال عقل می‌گردند که این آمار 3.6 را نشان داده، یعنی حدود سه برابر بیش از افراد لاغر.

تحقیقاتی در دست بررسی می‌باشد که دانشمندان چگونه می‌توانند، این هورمون PPARalpha را در مغز و بدن نگه دارند و یا احتمالا بتوانند به بدن تزریق نمایند، بررسی و تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد که بدین‌وسیله بتوان از بیماری زوال عقل و ‌آلزایمر جلوگیری کرد، آنچه درحال حاضر مهم به نظر می‌رسد، این است كه فعلا بهتر است شکم خود را کوچک کنید!

 

تغذیه آنلاین

برچسب ها: کبد چرب، علائم کبد چرب، هیپوتالاموس، کم حافظگی، زوال عقل تعداد بازديد: 640 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز