Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 17:45

4
بهمن
چربی‌های ترانس و غیراشباع و اثرات آنها بر بدن

چربی‌های ترانس و غیراشباع و اثرات آنها بر بدن

چربی اشباع، مانند روغن‌های صنعتی و محصولاتی که از این طریق به دست مردم می‌رسد، می‌تواند بسیار مضر و عامل سکته و مرگ و میر باشد.

براساس تحقیقات انجام شده در دانشگاه فک‌فستر، گزارشی مبنی بر مرگ و میر، بیماری قلبی، دیابت نوع 2 که در اثر خوردن چربی غیراشباع شده باشد بطور قطعی بدست نیامده، اما بالعکس بسیار دیده شده، افرادی که از چربی‌های اشباع شده (ترانس) استفاده می‌کنند، دچار بسیاری بیمار‌ی‌ها، اعم از بیماری‌های قلبی، دیابت و سکته‌های مختلف شده‌اند.

چربی اشباع، مانند روغن‌های صنعتی و محصولاتی که از این طریق به دست مردم می‌رسد، می‌تواند بسیار مضر و عامل سکته و مرگ و میر باشد. از آن جمله، شیرینی‌ها، دونات‌ها و محصولات رایج در سوپرمارکت‌ها در بسته‌بندی‌های مختلف را می‌توان در زمره مواد تهیه شده از چربی اشباع یا ترانس برشمرد.

هرچند متخصصین توصیه می‌کنند که هر دو چربی را با احتیاط مصرف کنید، اما چربی غیراشباع شده می‌تواند برای سلامتی انسان نیاز باشد. پژوهشگران و محققین می‌گویند چنانچه به مردم توصیه کنیم که از چربی‌ها به طور کل کمتر استفاده کنند، باید جایگزینی مناسب برای آن داشته باشیم که البته می‌توان به جای غذاهای گوشتی فرآوری شده، شیرینی‌های صنعتی و دونات‌ها، از روغن‌های گیاهی سالم و طبیعی، انواع ‌آجیل‌ها و غلات کامل استفاده کرد.

 

تغذیه آنلاین

برچسب ها: روغن زیتون، آجیل، چربی های غیر اشباع، انواع روغن ها، روغن و چربی، روغن و چربی طبیعی تعداد بازديد: 594 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز