Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 09:26

4
بهمن
ویتامین D و جلوگیری از پوکی استخوان

ویتامین D و جلوگیری از پوکی استخوان

پزشکان بر این باورند که می‌توانند با وارد کردن ویتامین D در غذاهای افراد سالمند، آنان را از مشکلات شکستگی و افتادن‌ها محافظت کنند.

هرساله شکستگی‌های استخوان تعداد زیادی از سالمندان را خانه‌نشین می‌کند، بنا به گزارشات داده شده، تقریبا هرساله یک نفر از سه نفر در معرض و یا مبتلا به شکستگی‌های استخوانی در منزل می‌گردد که این آمار می‌تواند نگران کننده باشد و تقریبا از هر ده نفر یک نفر دچار شکستگی با جراحت‌های شدید می‌شود.

ترس از به زمین افتادن در سالمندان، فعالیت آنها را کاهش داده و به تدریج اعتماد به نفس آنها را نیز کم می‌کند، بررسی‌ها تاثیر ویتامین D بر استحکام ماهیچه‌ها را نشان می‌دهند. حتی در مواردی ویتامین D می‌تواند مانع افتادن نیز بشود. تغذیه نامناسب، عدم استفاده از نور‌ آفتاب، می‌تواند عامل سستی سالمندان گردد و این افراد را به تدریج خانه‌نشین نماید.

پزشکان بر این باورند که می‌توانند با وارد کردن ویتامین D در غذاهای افراد سالمند، آنان را از مشکلات شکستگی و افتادن‌ها محافظت کنند.مصرف مكمل ویتامین D با تجویز پزشك درصد بسیار زیادی از مشکلات شکستگی و افتادن را معالجه می‌کند.

 

تغذیه آنلاین

برچسب ها: درمان پوکی استخوان، پوکی استخوان، شکستگی، جلوگیری از پوکی استخوان، مصرف ویتامین D تعداد بازديد: 548 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز