Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 - 15:03

6
دی
ایمنی غذا در ایران

ایمنی غذا در ایران

نظرسنجی (1): ارزیابی شما درباره ایمنی غذا در ایران

 

امنیت فصل مشترک همه مطالبات بشری از ابتدا تاکنون بوده است. انسان‌ها،‌ اقوام، طوایف،‌ ملت‌ها و در چند سده اخیر دولت‌ها ستیزها و جنگ‌های بسیاری را یا به راه انداخته‌اند و یا در مقام دفاع برآمده‌اند تا به‌ زعم و تصور خود امنیت را برقرار کنند. بنابراین امنیت به معنای عام کلمه از جمله 5 مطالبه اصلی مردم از دولت‌هاست. امنیت غذایی با رشد صنعت و فناوری از یک سو و افزایش آسیب‌های حاصل از این رشد و فناوری تقریبا در هرم مطالبات امنیتی جوامع، در صدر قرار دارد.

کودکان، زنان و سالمندان بیش از همه در معرض آسیب‌های حاصل از تنیده شدن آفت‌ها و سموم با انواع گوناگون خوراکی‌ها هستند. امروزه نگرش انسان‌ها برای انتخاب هر کالای مصرفی و حتی بادوام امنیت آن کالاست. امنیت غذایی با استانداردهای تدوین شده برای آن همواره یکی از جاذبه‌های اصلی و مهم در نظام تبلیغاتی و اطلاع رسانی است.

«سایت زندگی آنلاین» بر اساس آنچه وظیفه خود می‌داند در هر هفته یک موضوع را برای نظرسنجی انتخاب می‌کند. در آخرین نظرسنجی صورت پذیرفته در خصوص ایمنی غذا در ایران، 75 درصد شرکت‌کنندگان معتقدند ایمنی غذا در ایران ضعیف است. 15درصد آن را متوسط و فقط 10درصد آن را خوب ارزیابی کرده‌اند. 

برچسب ها: ایمنی غذا، ایمنی غذا در ایران، آسیب های کودکان از غذا، آسب های زنان از غذا، آسیب های سالمندان از غذا تعداد بازديد: 865 تعداد نظرات: 3

نظرات

  • امنیت غذایی ایران زیز50% است در شرایط بحرانه
    اصلا نظارت بهداشتی وجود نداره
    اصلا مسئولین کیفی به کیفیت بها نمیدن
    صاحبان صنایع غذایی به ندرت دلسوز ومتعهدند
    صنعت غذای ایران همینطور پیش بره فاجعه است البته از درون
    مرگ و میر دلیلش همینه
    بیماریهای شایع و خاص همینه
  • محمد کریم زاده
    جمعه 9 بهمن 1394 - 17:44
    در ایران زمان های قدیم ایمنی غذا بالا بود چون همه غذای سالم و مفید مصرف می کردند اما امروزه اکثر مردم راحت طلب شده و به مصرف غذاهای آماده و ناسالم از جمله فست فود ها روی آورده اند. از طرفی کیفیت محصولات غذایی هم خیلی کاهش پیدا کرده و آن خاصیت طبیعی خود را دارا نمی باشند. بعضی تولید کنندگان مواد غذایی از مواد اولیه غیر استاندارد استفاده می کنندفعالیت های بدنی هم در ایمنی غذا مهم است که به این نکته کمتر توجه می شود و همین موضوع عامل چاقی در افراد می گردد با این اوصاف ایمنی غذا در ایران ضعیف قلمداد می شود
  • من هم كاملا بانظر دوستان موافقم
    سبك زندگي مردم ايران تحت تاثير تبليغات غلط و سودجويانه و همينطور علاقه به فرهنگ غذايي كشورهاي ديگر كه خود آن كشورها دچار معضلات چاقي و بيماريهاي ديابت وبسياري بياريهاي قلبي عروقي شده اند، باعث بروز اين دست مشكلات شده است.
    به علاوه نبود نظارت وكنترل كافي بر توليدكنندگان موادغذايي چه در كارخانه ها وچه در مزارع كشت و زرع مزيد بر علت شده است.
    درنهايت علاوه بر اصلاح فرهنگ تغذيه اي مردم كشورمان و اعلام هشدارهاي لازم و آموزش مكرر از طريق رسانه ها، نياز به نظارت،بازرسي مستمر و كنترل مراكز ونهادهاي زيربط و وابسته به امر...

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز