Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 21:03

16
دی
افتادگی دریچه میترال

افتادگی دریچه میترال

افراد نباید از افتادگی دریچه میترال قلب‌شان نگران شوند.

یک متخصص قلب و عروق گفت: افراد نباید از افتادگی دریچه میترال قلب‌شان نگران شوند.

دکتر محسن قره‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه همدان، با بیان اینکه ژنتیک در افتادگی دریچه میترال نقش بسزایی دارد، تصریح کرد: در کشور ایران نسبت به کشورهای غربی، افراد بسیار کمتر دچار نارسایی دریچه‌ای می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه افتادگی دریچه میترال جزو بیماری‌های خطرناک محسوب نمی‌شود، اظهار کرد: این بیماری وضعیتی است که به صورت اختلال در عملکرد این دریچه ایجاد می‌شود.

قره‌خانی با اشاره به تاثیر جنسیت در ابتلا به افتادگی دریچه میترال تصریح کرد: نسبت ابتلای زنان به مردان چهار به یک است و بیشتر دختران جوان را در سنین 20 تا 25 سالگی درگیر می‌کند.

وی به علائم افتادگی دریچه میترال اشاره کرد و افزود: دردهای غیرطبیعی و نقطه‌ای و تپش قلب از علائم شایع و در موارد پیشرفته‌تر خستگی مفرط از علامت‌های این بیماری به شمار می‌آید و کم خونی، استرس و فشار خون بالا از علل تشدید کننده افتادگی دریچه میترال است.

بیماران افتادگی دریچه میترال آرامش خود را حفظ کنند

قره‌خانی با تاکید بر اینکه حفظ آرامش در بهبود افتادگی دریچه میترال کمک شایانی می‌کند، خاطرنشان کرد: افتادگی دریچه میترال در بیشتر موارد داروی مخصوص نداشته و بیمار باید به دور از هر گونه استرس و تشویش قرار گیرد.

وی مطمئن‌ترین راه تشخیص افتادگی دریچه میترال را معاینه بالینی و اکو دانست و یادآور شد: نارسایی دریچه جزئی از روند بیماری است که گاهی با تشدید آن فرد دچار اختلال ریتم خواهد شد. اگر فرد دچار نارسایی دریچه نباشد باید هر چهار یا پنج سال یکبار، عمل اکو انجام دهد و از سلامت خود اطمینان حاصل کند، اما چنانچه فرد دچار نارسایی باشد باید سالانه یک مرتبه برای انجام اکو اقدام کند.

منبع: ایسنا

برچسب ها: ژنتیک، دریچه میترال، افتادگی درجه میترال، متخصص قلب و عروق، میترال تعداد بازديد: 2375 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز