Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 10:03

16
دی
آیا رنگ پفک طبیعی است؟

آیا رنگ پفک طبیعی است؟

موادی که به عنوان رنگ به پفک، بستنی و دیگر خوراکی‌ها اضافه می‌شود جزو رنگ‌های مجاز و خوراکی است.

ايسنا

 

 

دبیر انجمن افزودنی در خصوص سلامت رنگ‌هایی که به تنقلات همچون پفک افزوده می‌شود، گفت: این رنگ‌ها مورد تایید وزارت بهداشت است.  

پرویز جهانگیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این‌که 90 درصد افزودنی‌ها از منابع طبیعی تامین می شوند، اظهار کرد: موادی که به عنوان رنگ به پفک، بستنی و دیگر خوراکی‌ها اضافه می‌شود جزو رنگ‌های مجاز و خوراکی است.  

وی با بیان این‌که در بسیاری از کشور‌های دنیا برای این رنگ‌ها محدودیت مصرف وجود دارد، گفت: اگر این رنگ‌ها به میزان استاندارد مورد استفاده قرار گیرد، هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند.  

دبیر انجمن افزودنی‌های صنایع غذایی با اشاره به رنگ‌های مجاز خوراکی اظهار کرد: این رنگ‌ها دو نوع هستند که یک نوع آنها از معدن و طبیعت به دست می‌آید و نوع دیگر از مشتقات نفتی حاصل می‌شود.  

وی با بیان این‌که برای رنگ‌های خوراکی در صنایع غذایی حد مجازی تعریف شده است، گفت: اگر در حد مجاز از این رنگ‌ها استفاده شود مشکلی ایجاد نخواهد شد.  

جهانگیری با بیان این‌که رنگ پفک و سایر مواد خوراکی که وزارت بهداشت آن را تایید کرده طبیعی است، افزود: رنگ پفک به دلیل طبیعی بودن جذب بدن نمی‌شود و مشکلی برای فرد ایجاد نمی‌کند.  

دبیر انجمن افزودنی‌های صنایع غذایی در خصوص لبنیات و موادی که برای غلظت لبنیات استفاده می‌شود، گفت: افزودنی‌هایی که برای غلظت لبنیات به کار می‌رود منشأ گیاهی دارد که عمدتا از نشاسته تشکیل می‌شود.  

وی با بیان این‌که این افزودنی نه تنها مضر نیستند بلکه فوایدی نیز دارند، اظهار کرد: افزودنی‌هایی که به لبنیات اضافه می‌شوند، نوعی فیبر هستند و هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کنند.  

جهانگیری با بیان این‌که فیبر جذب بدن نمی‌شود، اظهار کرد: فیبر چربی و کلسترول را به خود جذب و از بدن خارج می‌کند و هیچ مشکلی برای فرد ایجاد نمی‌کند.

برچسب ها: افزودنی های خوراکی، پفک، مضرات پفک، نوع رنگ پفک، خوردن پفک تعداد بازديد: 526 تعداد نظرات: 0

شما هم می توانید سوالات خود را با کارشناسان ما مطرح کنید.

فیلم روز
تصویر روز