Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 18:51

3
اسفند
افت قند خون در بیماری دیابت

افت قند خون در بیماری دیابت

قند خون پایین (هیپوگلایسمی) می تواند افراد مبتلا به دیابت را تحت تاثیر قرار دهد. زمانی که در خون شما مقدار زیادی انسولین وجود داشته باشد و میزان قند(گلوکز) کافی نباشد، این وضعیت روی می دهد...

قند خون پایین (هیپوگلایسمی) می تواند افراد مبتلا به دیابت را تحت تاثیر قرار دهد. زمانی که در خون شما مقدار زیادی انسولین وجود داشته باشد و میزان قند(گلوکز) کافی نباشد، این وضعیت روی می دهد.

قند خون کمتر از 70 میلی گرم در دسی لیتر(mg/dL) یا 4 میلی مول در لیتر (mmol/L) به عنوان هیپوگلایسمی یا افت قند خون تعریف می شود. عوامل مختلفی می توانند سبب افت قند خون در افراد مبتلا به دیابت شوند که عبارتند از: دریافت بیش از حد انسولین یا سایر داروهای دیابت، حذف یک وعده غذایی یا ورزش کردن بیش از حد حالت عادی.

در صورتیکه به علائم هشداردهنده اولیه توجه کنید می توانید به سرعت قند خون پایین را درمان نمایید. درمان شامل اقدامات ک وتاه مدت شامل دریافت قرص های گلوکز است که سبب افزایش قند خون شما تا محدوده نرمال می شود.

اگر درمان انجام نشود، افت قند خون در بیماران دیابتی می تواند منجر به تشنج و از دست دادن هوشیاری شود. این وضعیت یک وضعیت اورژانسی پزشکی است. در مورد علائم افت قند خون و اقداماتی که باید در این وضعیت انجام شود با خانواده و دوستان خود صحبت کنید.
 

تعداد بازديد: 470 تعداد نظرات: 0

ارسال نظر

فیلم روز
تصویر روز