Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 08:25

26
دی
حفاظت از چشم‌ها با مصرف کدو سبز

حفاظت از چشم‌ها با مصرف کدو سبز

کدو سبز از نظر تغذیه‌ای دارای ارزش زیادی است و به عنوان یک منبع خوب ویتامینC و ویتامین A به دلیل داشتن سطوح بالای کاروتنوئیدها مانند بتاکاروتن، منیزیم، پتاسیم، مس، فیبر، فسفر و ... شناخته می‌شود.

یک متخصص تغذیه گفت: مقدار بالای ویتامین C و لوتئین موجود در کدو سبز به دید بهتر چشم‌ها کمک و سلامت چشم‌ها را بهتر حفظ می‌کند. 

زهرا راغبی در گفت‌وگو با ايسنا گفت: کدو سبز از نظر تغذیه‌ای دارای ارزش زیادی است و به عنوان یک منبع خوب ویتامینC و ویتامین A به دلیل داشتن سطوح بالای کاروتنوئیدها مانند بتاکاروتن، منیزیم، پتاسیم، مس، فیبر، فسفر و ... شناخته می‌شود.

وی با بیان اینکه کدو سبز یکی از بهترین منابع غذایی منگنز است، گفت: این گیاه مقدار قابل توجهی از ویتامینB1 و B6 مورد نیاز بدن را نیز تامین می‌کند. 

متخصص تغذیه افزود: از دیگر مواد مغذی موجود در کدو سبز می‌توان به پروتئین، روی، کلسیم، آهن، نیاسین، تریپتوفان اشاره کرد. 

راغبی اظهارکرد: دریافت منظم این سبزی موجب کاهش سطوح بالای هموسیستئین خون می‌شود و سطوح بالای هموسیستئین منجر به حمله قلبی و سکته مغزی می‌شود. 

وی افزود: مقدار بالای ویتامین C و لوتئین موجود در کدو سبز به دید بهترچشم‌ها کمک می‌کند و سلامت چشم‌ها را بهتر حفظ می‌کند. 

این متخصص تغذیه گفت: فولات، پتاسیم و ویتامین A با هم در راستای حفظ و بهبود سلامت عمومی مشارکت می‌کنند. 

راغبی تصریح کرد: تحقیقات اخیر نشان داده که عصاره‌ کدو سبز به تخفیف علایم بزرگی خوش خیم پروستات کمک می‌کند و بزرگی خوش‌خیم پروستات منجر به مشکلاتی در عملکرد دستگاه ادراری و جنسی می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: فیتونوترینت‌های موجود در کدو سبز عامل این تسکین هستند و مس موجود در این سبزی به کاهش علایم دردناک آرتریت روماتوئید کمک می‌کند.

 

 

همشهری آنلاین

برچسب ها: ویتامین کدو سبز، ارزش غذایی کدو سبز، درمان بیماری ها با کدو سبز، خواص درمانی کدو سبز، کدو سبز تعداد بازديد: 644 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز