Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 16:27

21
بهمن
هنگام استحمام از لنز استفاده نکنید

هنگام استحمام از لنز استفاده نکنید

گاهی اوقات ترشحات ناشی از چشم شامل ذرات میکروارگانیسم پروتئینی و مخاطی که روی لنز باقی می‌مانند با غوطه‌ور ماندن در محلول شوینده از بین نمی‌روند و بنابراین لازم است که لنزها را به آرامی با محلول و با انگشتانتان پاک کنید.

برخی افراد تصور می‌کنند محلول‌های شوینده لنزهای چشم میکروب‌ها را از بین می‌برند و می‌توان آنها را بدون ترس از ابتلا به عفونت چشمی استفاده کرد. 

به گزارش سرویس «سلامت» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هرچند شست‌وشوی لنزها با این محلول‌ها ضروری است اما کافی نیست بلکه در کنار آن حتما باید چند نکته بهداشتی دیگر را نیز برای مراقبت از چشم‌ها رعایت کرد.

متخصصان دانشگاه لیورپول در بررسی‌های خود دریافتند گروهی از باکتری‌ها که موجب عفونت‌های شدید چشمی می‌شوند می‌توانند تا مدت چهار ساعت در محلول‌های شوینده معمولی لنز زنده بماند. 

به گفته پزشکان نوعی عفونت شدید که التهاب قرنیه میکروبی نامیده می‌شود با علائم درد چشم،‌ قرمز شدن چشم،‌ تاری دید، ‌حساسیت به نور و ترشح چشم همراه است. در صورتی که فرد با هر یک از این علائم روبرو شود باید لنز چشم‌هایش را بیرون آورده و با متخصص چشم‌پزشکی مشورت کند. پزشکان هشدار می‌دهند که در صورت عدم درمان این نوع عفونت چشمی ممکن است بینایی خود را از دست بدهند. 

به گزارش ایسنا به نقل از پریونشن، پزشکان تاکید دارند که می‌توان با رعایت چند نکته ساده اما ضروری بدون هیچ خطری از لنزهای چشم استفاده کرد که این نکات شامل موارد زیر است: 

- هر بار پیش از دست زدن به لنز، دست‌های خود را به خوبی با آب و صابون شسته و آنها را خوب خشک کنید.

- گاهی اوقات ترشحات ناشی از چشم شامل ذرات میکروارگانیسم پروتئینی و مخاطی که روی لنز باقی می‌مانند با غوطه‌ور ماندن در محلول شوینده از بین نمی‌روند و بنابراین لازم است که لنزها را به آرامی با محلول و با انگشتانتان پاک کنید. 

- از خوابیدن با لنز خودداری کنید مگر آنکه پزشک انجام آن را منع نکرده باشد. 

- از دوش گرفتن با لنز خودداری کنید. 

- در صورت توصیه پزشکتان حتما لنزهای خود را تعویض کنید.

 

 

ايسنا

برچسب ها: عفونت چشمی، لنز طبی، لنز زیبایی، مضرات لنز، بهداشت لنز تعداد بازديد: 503 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز