Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 - 03:32

4
اسفند
خطر اگزمای پوستی در صورت رعایت نکردن اصول خانه تکانی و شست و شو

خطر اگزمای پوستی در صورت رعایت نکردن اصول خانه تکانی و شست و شو

خاصیت اصلی همه شوینده ها ˈحلال چربیˈ است و آنها چربی های روی پوست را نیز پاک می کنند.روی سطح پوست علاوه بر چربی ، مواد...

دکتر «غلامحسین غفارپور» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا تاکید کرد: خاصیت اصلی همه شوینده ها ˈحلال چربیˈ است و آنها چربی های روی پوست را نیز پاک می کنند.

وی خاطر نشان کرد: روی سطح پوست علاوه بر چربی ، مواد دیگری مانند ریزذره ها ، میکروب ها و قارچ ها وجود دارد که با هیچکدام از مواد شوینده حل نمی شوند و برای پاک کردن آنها باید حالت سایشی در دست های خود ایجاد کرده و دست ها را به هم مالید تا این ذرات پاک شوند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: شوینده ها دارای خاصیت قلیایی و پوست دارای خاصیت اسیدی است ؛ قارچ و میکروب در محیط اسیدی رشد نمی کند و چون شوینده ها محیط پوست را قلیایی می کنند باید شوینده هایی خرید که PH (محدوده) آنها کمتر از هفت باشد تا با پوست سازگاری داشته باشند.

غفارپور به مردم توصیه کرد تا هنگام خانه تکانی به خاطر گرد و غبار از دستکش نخی سفید بلند و هنگام شست و شو نیز از دستکش پلاستیکی گشاد و بلند استفاده کنند تا دچار بیماری های پوستی نشوند.

وی ادامه داد: با وجود پوشیدن دستکش، مواد آلاینده بازهم از قسمت بالایی دستکش وارد می شوند بنابراین پس از هرگونه نظافت باید پشت و روی دستکش را کاملا شست چرا که بسیاری از افراد بدون شستن دستکش ها ، مرتبا از آن استفاده می کنند و این اقدام زمینه را برای بروز بیماری های پوستی فراهم می کند.

این متخصص بیماری های پوست همچنین به مردم توصیه کرد پس از هر بار شست و شو به دلیل شاخه شاخه شدن پوست در تماس با مواد شوینده از کرم های نرم کننده و روغن های مرطوب کننده مانند ویتامین AD ، پارافین، وازلین و گلیسیرین استفاده کنند.

غفارپور افزود: این کرم ها و روغن ها سطح پوست را پوشانده و مانع ورود مواد شوینده به پوست می شوند.

وی ادامه داد: بیماری های پوستی به ویژه در افراد دارای سابقه خانوادگی آلرژی، شدیدتر و با علائمی مانند سوزش، خارش و قرمزی همراه است.

غفارپور به افرادی که مبتلا به حساسیت ها و اگزمای تحریکی پوست می شوند، توصیه کرد تا در صورت بروز مشکل به متخصصان پوست مراجعه کنند.

تعداد بازديد: 368 تعداد نظرات: 0

ارسال نظر

فیلم روز
تصویر روز