Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 18:39

2
مرداد
علائم شکستگی در کودکان

علائم شکستگی در کودکان

فوق تخصص ارتوپدی کودکان گفت: اگر کودک دچار آسیب شده باشد عضو صدمه دیده‌اش دردناک می‌شود و محدودیت حرکت آن عضو را در پی ...

فوق تخصص ارتوپدی کودکان گفت: اگر کودک دچار آسیب شده باشد عضو صدمه دیده‌اش دردناک می‌شود و محدودیت حرکت آن عضو را در پی دارد.

فرهنگ غنی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، اظهار داشت: علائم شکستگی در اطفال می‌تواند به صورت محدودیت در حرکت عضو بروز پیدا کند.

فوق تخصص ارتوپدی کودکان گفت: اگر کودک دچار آسیب شده باشد عضو صدمه دیده اش دردناک می‌شود و محدودیت حرکت در آن عضو را در پی دارد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در پاسخ به پرسش فارس مبنی بر اینکه آیا تورم در ناحیه صدمه دیده علامتی از شکستگی است، گفت: تورم در کودکان کمتر دیده می‌شود اما اگر تورم به وجود آمد به خاطر خونریزی یا هماتوم در همان ناحیه ضرب دیده است.

فوق تخصص ارتوپدی کودکان تصریح کرد: بعد از مشاهده تورم، باید عضو را بی‌حرکت و ثابت نگه داشت و در آن ناحیه یخ  قرار داد ؛ اگر تورم برطرف نشد به پزشک متخصص مراجعه کرد تا با انجام رادیوگرافی آسیب نهایی تشخیص داده شود.

این استاد دانشگاه افزود: پزشک متخصص بعد از معاینه ناحیه ضرب دیده می‌تواند به حساسیت‌های ناحیه شکسته مشکوک شود و بعد از رادیولوژی جواب نهایی را دهد.

فوق تخصص ارتوپدی کودکان با بیان این مطلب که هر ضربه ساده می‌تواند عوارض خطرناکی به دنبال داشته باشد، افزود: اگر کودکی سرماخوردگی یا عفونت داشته باشد و بعد عضوی از بدن او آسیب ببیند و دچار هماتوم و تورم شود این عفونت می‌تواند از راه خون وارد آن قسمت متورم شده و باعث عفونت مفصلی شود.

غنی‌پور گفت: والدین در مواجهه با تورم در اعضای کودک با انگشت خود به آن ناحیه دست زده اگر حساسیت وجود داشت باید بلافاصله به پزشک مراجعه کنند.

تعداد بازديد: 332 تعداد نظرات: 0

ارسال نظر

فیلم روز
تصویر روز