Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 - 21:08

10
خرداد
تاثیر باکتری موجود در معده بر عملکرد مغز

تاثیر باکتری موجود در معده بر عملکرد مغز

بررسی پزشکان آمریکایی نشان می‌دهد باکتری‌های موجود در معده می‌تواند بر اثر کارکرد مغز تاثیر بگذارد. به گزارش سرویس «سلامت» ایسنا...

بررسی پزشکان آمریکایی نشان می‌دهد باکتری‌های موجود در معده می‌تواند بر اثر کارکرد مغز تاثیر بگذارد.

 

به گزارش سرویس «سلامت» ایسنا، گروهی از پزشکان آمریکایی بر روی تعدادی زن 55-18 ساله اظهار داشتند: باکتری‌های موجود در برخی مواد خوراکی همچون «پروبیوتیک‌ها» پس از آن که وارد معده می‌شوند، می‌توانند بر کارکرد مغز تاثیر بگذارند.

 

در این مطالعه پزشکان به تعدادی از شرکت‌کنندگان مقداری ماست که شامل باکتری پروبیوتیک بود، دادند و به تعدادی دیگر ماست معمولی داده شد.

 

پزشکان اسکن‌های مغزی این افراد را پیش از انجام مطالعه و پس از آن و با نشان دادن تصاویری از افراد عصبی و وحشت‌زده بررسی کردند.

 

پزشکان با این اقدام تلاش داشتند تا مناطق شناختی ذهن را در پاسخ به محرک‌های تصویری بررسی کنند تا تاثیر باکتری‌های معده بر عملکرد ذهن مشخص شود.

 

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، پزشکان آمریکایی دریافتند: افرادی که ماست حاوی پروبیوتیک‌ها را مصرف کرده بودند در حین واکنش‌های احساسی، ناحیه «اینسولا» در مغز آنان فعالیت کمتری را تجربه می‌کنند.

تعداد بازديد: 398 تعداد نظرات: 0

ارسال نظر

فیلم روز
تصویر روز