Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 30 فروردین 1403 - 07:23

4
دی
کمبود ویتامین B12 مغز را ضعیف می‌کند

کمبود ویتامین B12 مغز را ضعیف می‌کند

محققان بر اساس تحقیقات علمی جدید خود دریافتند که کمبود ویتامین B12 می‌تواند باعث بروز ضعف و کاهش کارکرد شناختی مغز شود...

محققان بر اساس تحقیقات علمی جدید خود دریافتند که کمبود ویتامین B12 می‌تواند باعث بروز ضعف و کاهش کارکرد شناختی مغز شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس به نقل از نشریه ournal of the American Geriatrics Society، محققان دانشگاه تافتز آمریکا به اطلاعات جدید و قابل توجهی درباره کاهش کارکرد شناختی مغز و نقش کمبود ویتامین B12 در تسریع این روند دست یافتند.

این تحقیقات نشان داد: کمبود سطح ویتامین B12 – هر چند اندک- می‌تواند به میزان زیادی در کاهش کارکرد شناختی و ضعف آن سهیم باشد و بروز این روند را به ویژه در بزرگسالان تسریع کند به گونه‌ای که در حافظه، تمرکز و سطح تفکر این افراد اختلال ایجاد می‌شود.

این تحقیقات توصیه کرد افراد دچار کمبود ویتامین B12 از مکمل‌های این ویتامین که در داروخانه‌ها به فروش می‌رسد استفاده کنند و تنها به خوردن غذا برای تأمین این ویتامین بدن خود اکتفا نکنند زیرا این ویتامین معمولاً به مقدار کمی در روده بسیاری از افراد جذب می‌شود.

ویتامین B12 یکی از ویتامینهای محلول در آب است. این ویتامین که کوبالامین نیز نامیده می‌شود برای کمک به رشد و عملکرد طبیعی سلولهای بدن نیاز است. مخصوصاً این ویتامین برای سلامت مغز استخوان و سیستم عصبی، مهم و ضروری است.

مصرف ناکافی این ویتامین به یک بیماری به نام کم خونی مگالوبلاستیک منجر می‌شود که منجر به دریافت ناکافی اکسیژن توسط سلولها و ایجاد اختلالات سیستم عصبی می‌شود.

این ویتامین بسیار حساس است و به سرعت تخریب می‌شود و تحمل نور، حرارت و مواد اسیدی و قلیایی را ندارد.

تعداد بازديد: 491 تعداد نظرات: 0

ارسال نظر

فیلم روز
تصویر روز