Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 05:57

28
بهمن
هندوانه قند خون را افزایش می دهد

هندوانه قند خون را افزایش می دهد

دکتر احمد مرادی تصريح کرد: هندوانه از جمله میوه هایی است که قند موجود در آن به سرعت منجر به افزایش قند خون می شود لذا به بیماران دیابتی توصیه می شود به میزان خیلی کم هندوانه مصرف کنند.

هندوانه از جمله میوه هایی است که قند موجود در آن به سرعت منجر به افزایش قند خون می شود لذا به بیماران دیابتی توصیه می شود به میزان خیلی کم مصرف کنند. 

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاين از وزارت بهداشت، پزشک برنامه دیابت مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: ممکن است مصرف خارج از محاسبه غذاها و تنقلات مخصوص شب یلدا و نیز مصرف بی رویه میوه جات به ویژه موز، هندوانه و انگور با احتمال زیاد بیماران دیابتی را روانه بیمارستان کند. 

وي افزود: بهتر است بیماران دیابتی از میوه هایی مثل گریپ فروت، سیب، برگه زردآلو، آلو خشک به جای هندوانه و انگور استفاده کنند. 

دکتر احمد مرادی تصريح کرد: هندوانه از جمله میوه هایی است که قند موجود در آن به سرعت منجر به افزایش قند خون می شود لذا به بیماران دیابتی توصیه می شود به میزان خیلی کم هندوانه مصرف کنند. 

وی خاطرنشان کرد: در صورت مصرف هندوانه نیز یه یاد داشته باشند که 400 گرم هندوانه حاوی 15 گرم قند یا یک واحد قند است و با مصرف این مقدار یک واحد از غذاهای قنددار خود را مصرف کرده اند. 

دکتر مرادی توصیه کرد: بیماران باید با مشاوره پزشک معالج در صورت مصرف اضافی به ازای مصرف هر 10 تا 15 گرم قند به سرعت یک واحد انسولین تزریق کنند. همچنین بیماران دیابتی مقداری از قندی را که در وعده شام مجاز به مصرف آن هستند به شیرینی جات شب یلدا اختصاص دهند در این صورت مقدار قند مصرفی روزانه آنها تغییر کرد. 

وی اضافه كرد: مصرف آجیل بی نمک منعی ندارد و همچنین مصرف آجیل حاوی گردوی زیاد تاثیرات فیزیولوژيکی مفیدی برای بیماران دارد. 

پزشک برنامه دیابت مرکز بهداشت استان مرکزی اظهارداشت: در مصرف انار نباید افراط کنیم چرا که مجموع گروه های غذایی حاوی قند در وعده شام و بعد از شام افراد دیابتی نباید از هفت واحد بیشتر شود به طوریکه از بین گروه های غذایی، شیر، میوه، غلات و قندها تقریباً حاوی 15 گرم قند می باشند و بقیه گرده های غذایی یعنی سبزیجات (شامل انواع سبزی، خیار، گوجه) و گوشت ها (شامل انواع گوشت ها، تخم مرغ و پنیر) و چربی ها (شامل انواع روغن ها و نیز پسته، بادام، گردو، فندق، انواع تخمه ها، زیتون و شیر نارگیل) کربوهیدرات و قند بسیار کمی دارند. 

وی درباره تغذیه غذایی دیابتی ها نیز خاطرنشان کرد: تعداد وعده های غذایی روزانه آنها باید به شش واحد افزایش یابد. 

دکتر مرادی افزود: مردان در وعده های اصلی از چهار تا پنج واحد و زنان سه تا چهار واحد گروه های غذایی حاوی قند بیشتر استفاده نکنند. 

پزشک برنامه دیابت مرکز بهداشت استان مرکزی اظهارداشت: میزان مصرف گروهای غذایی حاوی قند در میان وعده ها در هر دو جنس،زن و مرد از يك تا دو واحد نباید بیشتر باشد. 

 

 

جام جم آنلاين

برچسب ها: انگور، هندوانه، افزایش قند خون، میوه، قند موجود در میوه، میوه برای دیابتی ها، غذاهای قنددار، آجیل بی نمک تعداد بازديد: 684 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز