Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 14:43

27
بهمن
بهترین زمان برای خوردن صبحانه

بهترین زمان برای خوردن صبحانه

کارشناسان علوم تغذیه صبحانه را مهم‌ترین وعده غذایی روز نامیده‌اند دین عزیز و کامل ما در این مسائل نیز ساکت ننشسته و در کلام معصومین (ع) که زبان گویای دین خدا هستند سفارش‌های فراوانی به خوردن صبحانه شده است.

کارشناسان علوم تغذیه صبحانه را مهم‌ترین وعده غذایی روز نامیده‌اند دین عزیز و کامل ما در این مسائل نیز ساکت ننشسته و در کلام معصومین (ع) که زبان گویای دین خدا هستند سفارش‌های فراوانی به خوردن صبحانه شده است به طوری که آن را یکی از عوامل طول عمر ذکر کرده‌اند. 

به گزارش سرویس دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) پیشوای ششم ما امام صادق(ع) درباره زمان خوردن صبحانه و فواید این وعده غذایی فرمودند: "چون نماز صبح را خواندی، پاره نانی بخور تا با آن: دهان خویش را خوش‏بو سازی، حرارت خود را فرو بنشانی، دندان‏‌هایت را استوار سازی، لثه‏‌ات را استحکام بخشی، روزیِ خویش را به چنگ آوری و خوی خود را نکو سازی". 

امام علی(ع) نیز فرمودند: "هر که خواهان جاودانگی است - و البته جاودانگی‏‌ای (برای غیر خدا) نیست - زود صبحانه بخورد، دیرتر شام بخورد و ردای سَبُک برگیرد". 

همچنین از امام صادق(ع) نقل شده که شخصی نزد امام از دردها و بدگواری‏‌هایی که داشت، اظهار ناراحتی کرد، حضرت فرمود: "صبحانه بخور و شام بخور و در فاصله میان آن‌ها چیزی مخور؛ چرا که موجب تباهی تن است. مگر نشنیده‏‌ای که خداوند عز و جل می‏‌فرماید: (و آنان، صبحگاهان و شامگاهان، روزیِ ویژه خویش را دارند)". 

پیامبر خدا نیز در حدیثی از مواردی که بر طول عمر می‏‌افزاید را "خوابیدن بر شانه چپ و خوردن سیب در سحرگاهان" ذکر فرموده‌اند.

 

 

خبر گزاری ايسنا

برچسب ها: وعده غذایی کامل، صبحانه، مهم‌ترین وعده غذایی، خوردن صبحانه، زمان خوردن صبحانه، صبحانه کامل، بهترین وعده غذایی تعداد بازديد: 775 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز