Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 16:30

29
مهر
چاقی مهمترین عامل ابتلاء به اختلالات تنفسی زمان خواب است

چاقی مهمترین عامل ابتلاء به اختلالات تنفسی زمان خواب است

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ،دکتر داوود عطاران در باره بیماری های ریوی اظهار داشت: اختلالات تنفسی هنگام خواب بیماری...

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ،دکتر داوود عطاران در باره بیماری های ریوی اظهار داشت: اختلالات تنفسی هنگام خواب بیماری شایعی است که نسبت به بیماری های شایع دیگر مانند سل و آسم افراد شناخت کمتری نسبت به آن دارند .

وی اضافه کرد :این بیماری در واقع بیماری است که موجب می شود که افراد به هنگام خواب ایست های تنفسی داشته باشند و در برخی از موارد ممکن است موجب بروز سکته های مغزی و یا قلبی شود.

عضو مرکز تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به میزان شیوع این بیماری ادامه داد: بین 5 تا 10 درصد از افراد مبتلا به درجاتی از این بیماری هستند.

عطاران با اشاره به علائم این بیماری خاطرنشان کرد: خرخر کردن یکی از علائم اصلی است که نشانگر ابتلا به بیماری اختلالات تنفسی هنگام خواب است .

رئیس مرکز تحقیقات بیماری های ریوی و سل دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به مشکلات روانی که ممکن است در اثر این بیماری ایجاد شود تاکید کرد: این بیماری در صورتی که برای افراد مختلف عارضه های جسمانی نداشته باشند به دلیل اینکه فرد را در طول شب چندین مرتبه از خواب بیدار می کند موجب بروز خستگی در طول روز برای فرد می شود و از این جهت مشکلاتی مانند بدخلقی و گاه افسردگی را به همراه خواهد داشت .

وی با اشاره به روش های پیشگیری از این بیماری گفت : پیشگیری از چاقی و کم کردن وزن یکی از عوامل مهمی است که در پیشگیری از بیماری اختلالات تنفسی زمان خواب تاثیر دارد .

تعداد بازديد: 552 تعداد نظرات: 0

ارسال نظر

فیلم روز
تصویر روز