Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 13:44

12
بهمن
از درد پهلوها تا بیماری کلیه

از درد پهلوها تا بیماری کلیه

كلیه در زاویه دنده‌ای مهره‌ای در پشت قرار دارد و خیلی از بیماران این دردها را با درد كمر اشتباه می‌گیرند. بیشتر این دردها منشأ عضلانی ـ اسكلتی دارند و ریشه دردهای كلیوی نیست.

امروز دكتر امامی، جراح و متخصص كلیه و مجاری ادرار و عضو هیأت علمی تهران به پرسش ما پاسخ می‌دهد.

كلیه‌ها عضوی از بدن محسوب می‌شود كه با تمام ارگان‌های آن در ارتباط است. كلیه در زاویه دنده‌ای مهره‌ای در پشت قرار دارد و خیلی از بیماران این دردها را با درد كمر اشتباه می‌گیرند. بیشتر این دردها منشأ عضلانی ـ اسكلتی دارند و ریشه دردهای كلیوی نیست.

بنابراین در ابتدا باید ماهیت دردهای كلیوی را بشناسیم؛ درواقع كلیه به ندرت درد می‌گیرد، اكثر دردهای كلیه ناشی از فشار كپسول كلیه است كه متعاقب یك سری التهابات یا عفونت‌ها و انسداد ایجاد می‌شود.

مثلا عبور سنگ یا عفونت حاد باكتریال ایجاد درد می‌كند، سرطان‌های كلیه و سنگ‌های شاخ گوزنی تهدیدكننده نسج كلیه از این دست محسوب می‌شود. توجه داشته باشید؛ در مواردی غیر از این دردها، نگرانی بی‌مورد است و انجام سونوگرافی و آزمایش لازم نیست.

چنانچه پزشك متخصص تشخیص مشكل كلیه داد؛ اولا باید فرد بیمار مورد ارزیابی كلینیكی قرار بگیرد و در مرحله بعدی در صورتی كه ارتباط درد با كلیه معلوم شد، تحت درمان اورولوژیست قرار بگیرد.

 

 

جام جم آنلاين

 

برچسب ها: كلیه، مجاری ادرار، درد كمر، دردهای كلیوی، فشار کلیه تعداد بازديد: 489 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز