Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 14:07

13
مرداد
خواص شكلات تلخ

خواص شكلات تلخ

براساس یك تحقیق مشخص شد مصرف شكلات تلخ برای افراد مبتلا به بیماری‌های كبدی همانند یك مرهم عمل می‌كند و می‌تواند درمانی برای بیماری آنها باشد.

 

براساس یك تحقیق مشخص شد مصرف شكلات تلخ برای افراد مبتلا به بیماری‌های كبدی همانند یك مرهم عمل می‌كند و می‌تواند درمانی برای بیماری آنها باشد.

یكی از محققان دانشگاه امپریال كالج لندن گفت تحقیقی كه روی 21 بیمار كبدی انجام شد، مشخص كرد افرادی كه از شكلات تلخ استفاده كرده‌اند، بیش از بیماران دیگر موفق به كنترل و تحمل درد شده‌اند.

همچنین مصرف شكلات تلخ می‌تواند از افزایش فشارخون پس از مصرف غذا كه باعث بروز ناراحتی‌های كبدی در افراد مستعد می‌شود، بكاهد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، بر اساس این تحقیق مشخص شد​ آنتی‌اكسیدانی موسوم به فلاوانول در شكلات سیاه و تلخ عامل اصلی در كاهش فشار خون و دردهای مزمن كبدی است و باعث سست شدن عضلات بدن هنگام احساس دردهای كبدی می‌شود.

ارتباط مستقیم میان مصرف این شكلات و درمان بیماری‌های كبدی باعث شده تا برخی​ پزشكان این ماده را برای بیماران خود و در كنار داروها تجویز كنند.

شكلات برای سلامت قلب نیز مفید است و از لخته شدن خون ممانعت می‌كند. كلسترول خون را تنظیم كرده و به‌دلیل داشتن خواص آنتی‌اكسیدانی از نوع فلانوئیدها از التهاب و نابودی سلول‌ها جلوگیری می‌كند.

این آنتی‌اكسیدان‌ها در كاهش اثرات منفی كلستـرول LDL یا كلسترول بد مفید است.

كاهش اثرات LDL می‌تواند شریان‌ها را از خطر انسداد (تصلب شرایین یا لنفی جدار عروق) كه ممكن است باعث بیماری قلبی و سكته مغزی شود، محافظت كند.

مصرف روزانه ۳۰ گرم شكلات تلخ، فشارخون را به میزان قابل توجهی كاهش می‌دهد و سبب افزایش حافظه می‌شود.

خوردن شكلات تلخ می‌تواند دفعات سرفه و تاثیر بد آن بر سیستم قلبی ـ عروقی و اعصاب مركزی را كاهش دهد.

هرچه شكلات​ تیره‌تر باشد احتمال این‌كه از نظر فلانوئیدها غنی‌تر باشد، بیشتر است.

بعلاوه شكلات تیره حاوی آنتی‌اكسیدان‌های دیگری موسوم به كاتچین‌هاست كه به نظر می‌رسد در پیشگیری از بیماری قلبی و تقویت سیستم ایمنی بدن مفید باشد حتی چربی موجود در شكلات هم آنقدرها بد نیست.

بیش از نیمی از چربی اشباع در شكلات، اسید استئاریك است كه كلسترول خون را بالا نمی‌برد.

 

منبع: جام جم آنلاین

 

برچسب ها: فشار خون، کلسترول، بیماری های کبدی، شکلات سیاه، شکلات تلخ، مصرف شکلات تلخ، ناراحتی های کبدی، فشار خوندردهای مزمن کبد تعداد بازديد: 676 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز