Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 30 فروردین 1403 - 09:44

13
مرداد
دیابت عروق قلب را تنگ می‌کند

دیابت عروق قلب را تنگ می‌کند

یک متخصص قلب و عروق گفت: دیابت عامل اصلی سکته‌های قلبی است و می‌تواند به جدار کرونر قلب آسیب بزند و باعث تنگی آنها شود.

 

یک متخصص قلب و عروق گفت: دیابت عامل اصلی سکته‌های قلبی است و می‌تواند به جدار کرونر قلب آسیب بزند و باعث تنگی آنها شود.

مسعود اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس در مورد تأثیر دیابت بر بروز بیماری‌های قلبی و عروقی اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که در کشور با آن مواجهیم شیوع دیابت نوع دوم است که کم تحرکی و چاقی در آن دخالت دارد. دیابت می‌تواند به آسیب به جدار کرونر قلب آسیب بزند و باعث تنگ شدن عروق و ایجاد لخته در این ناحیه بشود.

وی افزود: یکی از مهمترین عوامل سکته‌های قلبی در خانم‌ها دیابت است. خیلی از خانم‌هایی که قبل از سن یائسگی سکته  می‌‌کنند فقط به دلیل دیابت است بنابراین تحرک مناسب، کاهش وزن و کنترل قند خون می‌تواند از بروز دیابت و در نتیجه بیماری‌های قلبی پیشگیری کند.

اسلامی استفاده از انسولین یا داروهای خوراکی جدید را راهکار کنترل دیابت دانست و افزود: امیدواریم در آینده با پیوند سلول‌های پانکراس برای ترشح انسولین این مشکل برطرف شود.

وی در مورد تأثیر استفاده از سلول‌های بنیادین بر درمان دیابت و بیماری‌های قلبی گفت: استفاده از این روش هنوز به مرحله کلینیکال نرسیده و نمی‌توان فعلاً آن را برای درمان قطعی بیماری‌های قلبی توصیه کرد ولی این امید وجود دارد که با تکمیل تحقیقات و استفاده از سلول‌های بنیادین، انقلابی در درمان بیماری های قلبی ایجاد شود.

 

منبع: خبرگزاری فارس

 

برچسب ها: چاقی، بیماری های قلبی، دیابت، بیماری های عروقی، سکته های قلبی، کرونر قلب، تنگ شدن عروق تعداد بازديد: 653 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز