Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 22:47

6
بهمن
پیشگیری از فشارخون با مصرف ماست

پیشگیری از فشارخون با مصرف ماست

محققان در تحقیقات علمی تازه خود دریافتند که ماست بهترین ماده برای پیشگیری از ابتلا به فشار خون است.  به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس به نقل از خبرگزاری خاورمیانه، تحقیقات گروهی از محققان‌ آمریکایی نشان داد: مصرف منظم ماست و وارد کردن آن در برنامه غذایی روزانه تاحد زیادی احتمال ابتلا به فشار خون را کاهش می‌دهد. 

این تحقیقات حاکی است: افزودن ماست به رژیم غذایی و مصرف طولانی مدت آن به کاهش فشار خون انقباضی " Systolic blood pressure " کمک می‌کند.  نتایج این تحقیقات به کنفرانس علمی ویژه بیماری فشار خون که جمعیت قلب آمریکا در ماه جاری برگزار کرد، ارایه شد. 

این تحقیقات در مدت 15 سال از حدود 2000 فرد داوطلب انجام شد که در آغاز تحقیقات دچار فشار خون بالای مزمن نبودند.  این افراد فرمهای وضع سلامتی خود را به طور میانگین هر چهار سال یکبار پر کردند. 

این شرکت کنندگان در طول تحقیقات یک پیاله کوچک ماست کم چرب را هر سه روز یکبار مصرف کردند.  نتایج این تحقیقات نشان داد که فشار خون انقباضی این افراد بیشتر از کسانی که هرگز ماست مصرف نکردند، کاهش یافت. 

زیادی فشار خون، پرفشاری خون یا فشار خون بالا عارضه‌ای است که در آن فشار خون به طور مزمن بالاتر از حد طبیعی است. در گذشته به آن پرفشاری شریانی (arterial hypertension) گفته می‌شد.

بسیاری از افراد که به فشار خون بالا مبتلا هستند، علامتی نداشته و احساس بیماری ندارند.  15 درصد افراد مسن دارای فشار خون هستند و خودشان خبر ندارند؛ مگر آنکه فشار خون به طور ناگهانی خیلی بالا برود. به این ترتیب تنها راه تشخیص فشار خون بالا، اندازه گیری میزان آن است.  

 

 

خبرگزاری فارس

برچسب ها: ماست، پیشگیری از ابتلا به فشار خون، ارزش غذایی ماست، اثر ماست بربدن، خواص درمانی ماست تعداد بازديد: 517 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز