Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 10:32

6
مرداد
میوه و سبزی حمله قلبی را در زنان کاهش می‌دهد

میوه و سبزی حمله قلبی را در زنان کاهش می‌دهد

تحقیقات جدید در سوئد نشان می‌دهد که مصرف میوه و سبزی احتمال حملات قلبی را در زنان کاهش می‌دهد.

 

تحقیقات جدید در سوئد نشان می‌دهد که مصرف میوه و سبزی احتمال حملات قلبی را در زنان کاهش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس به نقل از خبرگزاری خاورمیانه، گروهی از محققان دانشگاه سوئد در تحقیقات علمی تازه خود به اطلاعات جدیدی درباره میوه‌ها و سبزیها و نقش آنها در کاهش ابتلا به برخی از بیماریهای خطرناک دست یافتند.

محققان گفتند: مصرف مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان که بارزترین آنها میوه‌ها و سبزیها هستند، تا حد زیادی از احتمال ابتلا به "Myocardial Infarction" یا همان سکته قلبی به ویژه در زنان می‌کاهد.

در این تحقیقات بیش از ۳۲ هزار زن سوئدی 49 تا 83 سال در طول یک دوره تقریباً 11 ساله از سال 1997 تا 2007 میلادی مورد بررسی قرار گرفتند.

نتایج این تحقیقات در نشریه  "The American Journal of Medicine"به چاپ رسیده است.

تحقیقات جدید در آمریکا نیز نشان ‌داده است که گروهی از سبزیها ضد سرطان هستند و می‌توانند سلولهای سرطانی را از بین ببرند.

محققان آمریکایی در این تحقیقات خود دریافته‌اند که کلم بروکلی، کلم و لوبیا سبز حاوی ترکیبات طبیعی سولفورافین هستند که درچارچوب یک مکانیزم کاری ژنی، تومورهای سرطانی سینه را مهار کرده و از گسترش آن جلوگیری می‌کند.

در همین حال، محققان انگلیسی نیز در پژوهش خود به این نتیجه رسیده‌اند که مصرف میوه و سبزی‌ها خطر ابتلا به دیابت نوع دوم در افراد را کاهش می‌دهد.

 

 

منبع: خبرگزاری فارس

 

برچسب ها: سکته قلبی، مواد غذایی، بیماری قلبی در زنان، حملات قلبی، سلول های سرطانی، بیماری های خطرناک، سبزی ها ضد سرطان تعداد بازديد: 566 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز